Hlavné menu UJS

Dr. habil. PaedDr. Kinga Horváth, PhD.

Dr. habil. PaedDr. Kinga Horváth, PhD.
Meno: Dr. habil. PaedDr. Kinga Horváth, PhD.
Dekan
Fakulta: Pedagogická fakulta
Katedra: Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky
Pracovné zaradenie: Profesor
Kancelária: T312
E-mail:
Telefón: +421 35 32 60 759
Zodpovedná osoba za študijný program:
Predškolská a elementárna pedagogika (1. stupeň, denná a externá forma)
Zodpovedná osoba za profilový predmet študijného programu:
Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie (2. stupeň, denná a externá forma)
Pedagogika (3. stupeň, denná a externá forma)

Vysokoškolské vzdelanie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
učiteľstvo pre prvý stupeň základných škôl
1989 - 1993
Rigorózne konanie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov, špecializácia pedagogika
1999 - 2000
Doktorandské štúdium
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
pedagógia
1997 - 1999
Habilitácia
Pécsi Tudományegyetem, Pécs
pedagogika
2015

Pracovné pozície
Školská správa Bratislava V.
učiteľka prvého stupňa
1993 - 1994
Pedagogicko-psychologická poradňa
metodička pre výchovných poradcov
1994 - 2004
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
odborný asistent
1999 - 2011
Univerzita J. Selyeho, Pedagogická fakulta
prodekanka pre vedeckovýskumnú činnosť a akreditácie
2011 - 2015
Univerzita J. Selyeho, Pedagogická fakulta
dekan
2015 -


Oblasť výskumu - Výskum identity študentov učiteľstva a učiteľov v sociálnom kontexte, ich postojov k sociálno-ekonomickému prostrediu, formovaniu stereotypov, vytváraniu sociálnych sietí a paralelnej identifikácie ich špecifických prvkov vo vzdelávacom priestore menšinových škôl.  - Výskum úrovne prírodovedných a matematických vedomostí žiakov, ťažkostí s pochopením vedeckých pojmov v súvislosti s procesmi riešenia problémov v niektorých oblastiach problémového vyučovania, postojov žiakov k predmetom a ich rozvoja.  - Výskum induktívneho myslenia žiakov. - Výskum interpersonálneho správania učiteľa, atribúty ideálneho učiteľa.  - Výskum teoretických základov vzdelávacích, školských systémov. - Výskum predčasného zanechania štúdia ako sociálneho fenoménu.   - Výskum metodickej kultúry učiteľa. - Výskum sebaúčinnosti a názorov učiteľaúkandidátov učiteľstva. - Výskum v oblasti vzdelávania a odbornej prípravy učiteľov.

Výskumné projekty Organizácia a manažment školstva. Terminologický a výkladový slovník
113/2001 – 556/150
KEGA
2001 - 2004

Školský manažment
3/3241/05
KEGA
2005 - 2008

Internacionalizácia ŠP predškolská a elementárna pedagogika pre II. stupeň VŠ štúdia
005UJS-4/2015
KEGA
2015 - 2017

Rozvoj kreativity a kreatívna výučba anglického jazyka na základných a stredných školách
006UJS-4/2019
KEGA
2019 - 2021

Postavenie, identita, vzdelávanie menšín – spoločenské sebarealizačné stratégie maďarskej menšiny na Slovensku
1/0117/19
VEGA
2019 - 2021

Mentor Training
2020-1-SK01-KA201-078250 K201
ERASMUS+
2020 - 2023

Poďme sa učiť lepšie učiť
2014+312011Z205
ITMS2014+
2020 - 2023

Adaptácia a štandardizácia diagnostického nástroja DIFER na zisťovanie aktuálnej vývinovej úrovne 4-8 ročných detí
005UJS-4/2021
KEGA
2021 - 2023

Slovenčina ako druhý jazyk v pregraduálnej príprave učiteľov - SLOV2LIN
06R02-20-V01-00001
Ministerstvo školstva vedy, výskumu a športu SR
2024 - 2026

Od roku 2024 som členkou riešiteľského kolektívu projektu KEGA 001UPJŠ-4/2023 Implementácia formatívneho hodnotenia do výučby na základnej škole so zameraním na digitálnu formu.

Od roku 2024 - 2026 koordinujem projekt ERASMUS+ Občania vo vzdelávaní: medzinárodný pohľad na vzdelávanie učiteľov (OKTÁV).



Prehľad publikačnej činnosti evidované v "repco.ujs.sk"

Stiahnuť


Vo svojej vedecko-výskumnej a publikačnej činnosti sa venuje otázkam školského manažmentu z historického, spoločenského, pedagogického pohľadu, výskumu atribútov pedagogickej komunikácie a pedagogického hodnotenia. V poslednom období  sa venuje výskumu faktorov drop-out efektu vo vysokoškolskom prostredí.  Na Pedagogickej fakulte UJS pôsobí ako osoba zodpovedná za bakalársky študijný program Predškolská pedagogika a vychovávateľstvo.  V doktorandských študijných programoch Didaktika dejepisu a Pedagogika je školiteľkou dizertačných prác. Je vedúcou odborovej komisie doktorandského študijného programu Pedagogika.

Za významnú publikačnú a vedeckú činnosť jej bola udelená cena rektora UJS v roku 2018, 2021, 2023.

V roku 2023 jej bola udelená cena Zväzu Maďarských Pedagógov na Slovensku za záslužnú činnosť ZA AKTIVITY NA PODPORU VZDELÁVANIA V MAĎARSKOM JAZYKU NA SLOVENSKU.

Od roku 2023 je členka predsedníckeho výboru Maďarskej akadémie vied Ženy vo výskume


 

Táto webová stránka používa súbory cookie na zlepšenie používateľskej skúsenosti a zabezpečenie svojho efektívneho fungovania. Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies.

  
spam vedelem