Periodické hodnotenie výskumnej, vývojovej a umeleckej a činnosti na UJS
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR hodnotilo kvalitu verejných vysokých škôl a Slovenskej akadémie vied, a zverejnilo výsledky periodického hodnotenia výskumnej, vývojovej, umeleckej a ďalšej tvorivej činnosti verejných vysokých škôl a SAV za obdobie rokov 2014 – 2019.
Univerzity poskytli na hodnotenie 25 vedeckých alebo iných tvorivých prác v každej vednej oblasti, ktoré reprezentujú tvorbu pracoviska. Výsledný profil kvality odzrkadľuje, či predložený výstup je svetovej, významnej medzinárodnej, medzinárodnej, národnej kvality alebo má nízku kvalitu (tzv. nezaradené výstupy). Do výzvy sa zapojilo 308 žiadateľov z jednotlivých fakúlt a pracovísk, pracovné komisie hodnotili celkovo 7 700 vedeckých prác 10 036 zamestnancov vysokých škôl na Slovensku. Výstupy hodnotili experti z rôznych prestížnych univerzít zo sveta.
Univerzita J. Selyeho podala 8 žiadostí o hodnotenie výskumnej a tvorivej činnosti v jednotlivých vedných oblastiach, v ktorých sa vykonáva výskumná činnosť. Napriek nízkemu počtu výskumníkov v niektorých vedných oblastiach, naša univerzita dosiahla veľmi dobré výsledky v tomto hodnotení. Vo vednej oblasti filozofia a teológia Reformovaná teologická fakulta získala najlepšie hodnotenie medzi jednotlivými pracoviskami vysokých škôl na Slovensku. V oblasti informačných a komunikačných vied sme sa umiestnili v prvej štvrtine všetkých hodnotených pracovísk vysokých škôl na Slovensku. V oblastiach výskumu ekonomické vedy, historické vedy, chemické vedy, matematické vedy, biologické vedy a pedagogické vedy patria jednotlivé hodnotené pracoviská medzi výskumné pracoviská s výsledkami porovnateľnými s ostatnými slovenskými vysokými školami. Aj v niektorých týchto oblastiach výskumu boli publikované také vedecké výstupy na UJS, ktoré posudzovatelia považovali za výrazne prevyšujúce národnú úroveň publikácií.
Tieto výsledky vedeckovýskumnej oblasti dokazujú, že na Univerzite J. Selyeho sa vykonáva kvalitná vedeckovýskumná činnosť, ktorá zodpovedá nielen slovenským ale aj medzinárodným štandardom, a ktorá je dobrým základom na kvalitnú vedecko-pedagogickú činnosť našich vysokoškolských pedagógov.