Hlavné menu UJS

PaedDr. Diana Borbélyová, PhD.

PaedDr. Diana Borbélyová, PhD.
Meno: PaedDr. Diana Borbélyová, PhD.
Fakulta: Pedagogická fakulta
Katedra: Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky
Pracovné zaradenie: Docent
Kancelária: T503
E-mail:
Telefón: +421 35 32 60 740

Vysokoškolské vzdelanie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, FSŠ
Predškolská a elementárna pedagogika
2006 - 2009
Univerzita J. Selyeho v Komárne, Pedagogická fakulta
Učiteľstvo primárneho vzdelávania
2009 - 2010
Rigorózne konanie
Univerzita Konštantína filozofa v Nitre
Predškolská a elementárna pedagogika
2011 - 2011
Doktorandské štúdium
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta
1.1.4 Pedagogika
2013 - 2017

Pracovné pozície
Materská škola- Lehnice
učiteľ predprimárneho vzdelávania
1989 - 2004
Benedek Elek Óvoda, Dunaszerdahely
riaditeučiteľ školy
2004 -
Metodicko-pedagogické centrum, Bratislava
expert obsahu edukačných materiálov
2013 - 2014
Univerzita J. Selyeho, Pedagogická fakulta, Komárno
vysokoškolský učiteľ- asistent
2015 - 2018
Univerzita J. Selyeho, Pedagogická fakulta, Komárno
odborný asistent
2018 -


Oblasť výskumu prechod z materskej do základnej školy, adaptácia dieťaťa na školu,  školská pripravenosť, pedagogická diagnostika,grafomtorická gramotnosť,  meranie schopností v predškolskom veku.

Výskumné projekty Projekt EFOP-3.4.3-16-2016-00023
EFOP-3.4.3-16-2016-00023
HU
2016 - 2018

Adaptácia a štandardizácia diagnostického nástroja DIFER na zisťovanie aktuálnej vývinovej úrovne 4-8 ročných detí
KEGA0005UJS-4/2021
KEGA
2021 - 2023

Poďme sa učiť lepšie
312010Z205
Operačný program ľudské zdroje
2020 -

Nové cesty a výzvy v pedagogickej diagnostike
21-230-00211
FPKNM
2021 - 2022



Publikačná činnosť evidovaná v knižničnom katalógu KIS DaWinci - kis.ujs.sk

Skupina A1 - Knižné publikácie charakteru vedeckej monografie (AAA, AAB, ABA, ABB, ABC, ABD)
Počet záznamov: 0

Skupina A2 - Ostatné knižné publikácie (ACA, ACB, BAA, BAB, BCB, BCI, EAI, CAA, CAB, EAJ, FAI)
Počet záznamov: 3
BAB Odborné knižné publikácie vydané v domácich vydavateľstvách (3)

Skupina B - Publikácie v karentovaných vedeckých časopisoch a autorské osvedčenia, patenty a objavy (ADC, ADD, AEG, AEH, BDC, BDD, CDC, CDD, AGJ)
Počet záznamov: 0

Skupina C - Ostatné recenzované publikácie (ACC, ACD, ADE, ADF, AEC, AED, AFA, AFB, AFC, AFD, AFE, AFF, AFG, AFH, BBA, BBB, BCK, BDA, BDB, BDE, BDF, BEC, BED, BFA, BFB, BGH, CDE, CDF)
Počet záznamov: 19
ADE Vedecké práce v ostatných zahraničných časopisoch (1)
ADF Vedecké práce v ostatných domácich časopisoch (1)
AED Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách (2)
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách (1)
AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách (4)
AFG Abstrakty príspevkov zo zahraničných vedeckých konferencií (1)
AFH Abstrakty príspevkov z domácich vedeckých konferencií (1)
BDE Odborné práce v ostatných zahraničných časopisoch (1)
BDF Odborné práce v ostatných domácich časopisoch (7)

Skupina N - Ostatné recenzované publikácie (ADM, ADN, AEM, AEN, BDM, BDN, CBA, CBB)
Počet záznamov: 0

Skupina D - Ostatné - mimo kategórií MŠSR
Počet záznamov: 1
EDI Recenzie v časopisoch a zborníkoch (1)

Počet záznamov spolu: 23

Štatistika ohlasov:

[3] Citácie v zahr. publikáciách, neregistrované v cit. indexoch (5)
[4] Citácie v domácich publ., neregistrované v cit. indexoch (4)
Spolu: 9

Menný zoznam publikácií:

ADE  Vedecké práce v ostatných zahraničných časopisoch
Počet záznamov: 1


ADE 001 BORBÉLYOVÁ, Diana. Adaptation to the School Environment in Early Elementary Education. Paidagogos. Vol. 2016, no. 2 (2016), p.206-228. ISSN 1213-3809.

Ohlasy:
2021  [3] BAĞÇELİ KAHRAMAN, P. - APAK, Y. M. Preschool Teacher pinions on Adaptation to School During the COVID-19. In International Online Journal of Primary Education, ISSN 1300-915X, 2021, vol. 10, no. 2.

2020  [3] TOPANOVA, G.T. - NADIROVA, A.K. - HANANYAN, А.А. Влияние родителей на процесс адаптации детей младшего возраста (при наличии языкового барьера). In Bulletin of L.N.Gumilyov Eurasian National University Pedagogy. Psychology. Sociology Series, ISSN 2616-6895, 2020, vol. 131, no. 2., p. 176.

2020  [4] TELEKOVÁ, R. The Causes of Adaptation Difficulties of the Beginning Pupils. In Slavonic Pedagogical Studies Journal. ISSN 1339-9055, 2020, vol. 9, no. 2, p. 128-140.

2019  [3] BURNEO FARFÁN, L. E. Estado del arte acerca del proceso de adaptación a la escuela de los ninos menores de 3 anos. In Revista de investigación en psicologia. ISSN 1560-909X, vol. 22, no. 2, p. 355-362.

2017  [3] BONDARENKO, S. V. Adaptive characteristics of main muscular groups' endurance in 6 years children in initial school period. In Pedagogics psychology medical-biological problems of physical training and sports. ISSN 1818-9172, 2017, no. 4, p. 157-162.




ADF  Vedecké práce v ostatných domácich časopisoch
Počet záznamov: 1


ADF 001 SLEZÁKOVÁ, Tatiana a Diana BORBÉLYOVÁ. Several Issues on School Adaptation at Primary Level of Education. Slavonic Pedagogical Studies Journal. Vol. 2, no. 6 (2017), p. 359-374. ISSN 1335-8660.

Ohlasy:
2020  [4] TELEKOVÁ, R. The Causes of Adaptation Difficulties of the Beginning Pupils. In Slavonic Pedagogical Studies Journal. ISSN 1339-9055, 2020, vol. 9, no. 2, p. 128-140.




AED  Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách
Počet záznamov: 2


AED 001 BORBÉLYOVÁ, Diana. Digitális rajzprogramok az óvodai képzőművészetben. In: Vzdelávanie, výskum a metodológia. = Oktatás, kutatás és módszertan Komárno: International Research Institute s.r.o., 2013, P. 324-331. ISBN 978-80-971251-1-0.

AED 002 BORBÉLYOVÁ, Diana. Individuálna pedagogická diagnostika školskej spôsobilosti dieťaťa v kontexte diverzity školskej triedy = Individual Pedagogical Diagnostics oth the Child's Educational Capability in Reference to the Diversity of the Class. In: Pedagogické a psychologické aspekty edukácie: Zborník vedeckých štúdií schválený Edičnou radou a Edičnou komisiou Pedagogickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. Nitra: UKF v Nitre, 2013, S. 188-202. ISBN 978-80-558-0501-6.


AFC  Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách
Počet záznamov: 1


AFC 001 BORBÉLYOVÁ, Diana a Tatiana SLEZÁKOVÁ. A pedagógiai szervezési feltételek optimalizációja a gyermek első évfolyamba való beilleszkedésének kontextusában. In: Képzés és gyakorlat: Neveléstudományi folyóirat., Évf. 13, sz. 1-2 (2015), p. 7-27.

Ohlasy:
2018  [4] ORSOVICS, Y. - STRÉDL, T. - SZABÓOVÁ, E. - et al. A személyiségfejlesztés új kihívásai a nemzetiségi óvodákban és iskolákban. Komárom : Selye János Egyetem, 2018. ISBN 978-80-8122-282-5, p. 139.




AFD  Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách
Počet záznamov: 4


AFD 001 BORBÉLYOVÁ, Diana. Adaptačné ťažkosti a ich prevencia v začiatočnom vyučovaní. In: Auspície pedagogiky z pohľadu doktorandov a postdoktorandov. Nitra: UKF v Nitre, 2014, S. 54-71. ISBN 978-80-558-0683-9.

AFD 002 BORBÉLYOVÁ, Diana. Aspekty vytvárania emociálneho bezpečia v adaptačnom období = Aspect of creating emotional security in adaptation period. In: Dieťa - dospievajúci - dospelý v reflexii pedagogickej vedy: Zborník príspevkov z 12. medzinárodnej vedeckej konferencie doktorandov a postdoktorandov. Nitra: UKF v Nitre, 2015, S. 57-65. ISBN 978-80-558-0935-9.

AFD 003 BORBÉLYOVÁ, Diana. Az iskolai motiváció formálódása az első évfolyamba való beilleszkedés kontextusában. In: Zborník medzinárodnej vedeckej konferencie Univerzity J. Selyeho - 2017: "Hodnota, kvalita a konkurencieschopnosť - výzvy 21. storočia" - Sekcie pedagogických vied. Komárno: Univerzita J. Selyeho, 2017, CD-ROM, s. 19-27. ISBN 978-80--8122-222-1.

AFD 004 SLEZÁKOVÁ, Tatiana a Diana BORBÉLYOVÁ. Dimenzie školskej pripravenosti v kontexte inovácií = Dimensions of School Readiness in the Context of Innovation. In: Predprimárne vzdelávanie v kontexte súčasných zmien: zborník z vedecko-odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2013, S. 108-119. ISBN 978-80-555-0998-3.

Ohlasy:
2016  [4] VIŠŇOVSKÁ, M. Človek a spoločnosť. Bratislava : Štátny pedagogický ústav, 2016. ISBN 978-80-8118-172-6, p. 28.




AFG  Abstrakty príspevkov zo zahraničných vedeckých konferencií
Počet záznamov: 1


AFG 001 BORBÉLYOVÁ, Diana a Tatiana SLEZÁKOVÁ. A pedagógiai szervezési feltételek optimalizációja a gyermek első évfolyamba való beilleszkedésének kontextusában. In: Képzés és gyakorlat - "Humán tudományok találkozása - interdiszciplinaritás a pedagógiában": 8. Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia. Sopron: Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar, 2014, P. [19]. ISBN 978-963-359-038-6.


AFH  Abstrakty príspevkov z domácich vedeckých konferencií
Počet záznamov: 1


AFH 001 BORBÉLYOVÁ, Diana. Digitális rajzprogramok az óvodai képzőművészetben. In: Oktatás, kutatás és módszertan. Komárno: Univerzita J. Selyeho, 2013, P. [26]. ISBN 978-80-971251-0-3.


BAB  Odborné knižné publikácie vydané v domácich vydavateľstvách
Počet záznamov: 3


BAB 001 BORBÉLYOVÁ, Diana a Marta KYSELOVÁ. Komunikácia v štátnom jazyku v materských školách s vyučovacím jazykom maďarským. 1. vyd. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum, 2014. 206 s. ISBN 978-80-8052-862-1.

BAB 002 BORBÉLYOVÁ, Diana. Metodika výtvarnej výchovy pre materské školy. 1. vyd. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum, 2013. 193 s. ISBN 978-80-8052-543-9.

BAB 003 BORBÉLYOVÁ, Diana a Beáta ŠPERNÁKOVÁ. Testovanie školskej pripravenosti v pedagogickom kontexte. 1. vyd. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum, 2014. 112 s. ISBN 978-80-8052-602-3.

Ohlasy:
2018  [3] Civil society monitoring report on implementation of the national Roma integration strategies in Slovakia. Brussels : European Comission - Directorate-General for Justice and Consumers , 2018. ISBN 978-92-79-85449-1, p. 61.




BDE  Odborné práce v ostatných zahraničných časopisoch
Počet záznamov: 1


BDE 001 BORBÉLYOVÁ, Diana. Grafomotoros fejlesztés az óvodai képzőművészetben. A kisgyermek. Évf. 6, sz. 3 (2012), p. 16-21. ISSN 1789-2767.


BDF  Odborné práce v ostatných domácich časopisoch
Počet záznamov: 7


BDF 001 BORBÉLYOVÁ, Diana. A gyermek és a firka. Katedra. Évf. 20, sz. 4 (2012), p. 16-17. ISSN 1335-6445.

BDF 002 BORBÉLYOVÁ, Diana. A Montessori-program alkalmazása az óvodában I.: avagy a reformpedagógia elemeinek, módszertani megoldásainak hasznosítása a pedagógiai gyakorlatban. Katedra. Évf. 17, sz. 8 (2010), p. 12-13. ISSN 1335-6445.

BDF 003 BORBÉLYOVÁ, Diana. A Montessori-program alkalmazása az óvodában III.: avagy a reformpedagógia elemeinek, módszertani megoldásainak hasznosítása a pedagógiai gyakorlatban. Katedra. Évf. 17, sz. 10 (2010), p. 16-17. ISSN 1335-6445.

BDF 004 BORBÉLYOVÁ, Diana. A Montessori-program alkalmazísa az óvodában II.: avagy a reformpedagógia elemeinek, módszertani megoldásainak hasznosítása a pedagógiai gyakorlatban. Katedra. Évf. 17, sz. 9 (2010), p. 12-13. ISSN 1335-6445.

BDF 005 BORBÉLYOVÁ, Diana. Az államnyelvvel való ismerkedés az óvodában. Katedra. Évf. 18, sz. 4 (2011), p. 14-16. ISSN 1335-6445.

BDF 006 BORBÉLYOVÁ, Diana. Grafomotoros képességek fejlesztése: Az írás-előkészítés alapjai az óvodában. Katedra. Évf. 20, sz. 1 (2012), p. 7-8. ISSN 1335-6445.

BDF 007 BORBÉLYOVÁ, Diana. Változások az Állami oktatási programban és annak dilemmái az óvodai képzésben. Katedra. Évf. 23, sz. 9 (2016), p. 19-20. ISSN 1335-6445.


EDI  Recenzie v časopisoch a zborníkoch
Počet záznamov: 1


EDI 001 BORBÉLYOVÁ, Diana a Ágnes PATAI. Hogyan alakul a társadalom - ifjúság viszonya?: Karikó Sándor (szerk.): Az Ifjúság a globális térben. Szeged: Szegedi Egyetemi Kiadó - Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, 2016. 211 o. Katedra. Évf. 24, sz. 10 (2017), p. 21-22. ISSN 1335-6445.



Prehľad publikačnej činnosti evidované v "repco.ujs.sk"

Download

Menovaná osoba počas svojej praxe pôsobila aj ako učiteľka materskej školy,  ako  lektor vzdelávacích programov (MPC Bratislava), ako recenzent atestačných prác (MPC Komárno), ako predseda atestačnej komisie pre  1. a 2. atestáciu v odbore Predškolská a elementárna pedagogika (UKF v Nitre) a ako expert obsahu edukačných materiálov (MPC Bratislava).   Vo svojej vedecko-výskumnej a publikačnej činnosti sa prednostne zaoberá problematikou pedagogického diagnostikovania- testovania detí na predprimárnom a primárnom stupni vzdelávania najmä vo vzťahu ku školskej pripravenosti. Venuje zvýšenú pozornosť i tranzícii, reziliencii a modelovaniu edukačného prostredia v kontexte adaptácie detí a žiakov v predprimárnom a začiatočnom vyučovaní, zároveň sa  zameriava na obdobie prechodu dieťaťa z materskej školy do základnej školy a venuje sa metodike predprimárneho vzdelávania. V roku 2018 získala verejné ocenenie Pedagóg roka a v roku  2019 a 2021 získala cenu rektora UJS za významnú  vedecko-publikačnú činnosť.                                                                 


 

Táto webová stránka používa súbory cookie na zlepšenie používateľskej skúsenosti a zabezpečenie svojho efektívneho fungovania. Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies.

  
spam vedelem