Varovanie
  • JFolder: :súbory: Cesta nie je adresár. Cesta: /var/www/virtual/selyeuni.sk/htdocs/images/fiatalkutatok2020
Poznámka
  • There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/fiatalkutatok2020
Hlavné menu UJS

Návšteva štátnej tajomníčky Moniky Filipovej na UJS

Dňa 21. mája 2020 zavítala na našu univerzitu štátna tajomníčka Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR Monika Filipová, a poverená generálna riaditeľka Sekcie národnostného a inkluzívneho vzdelávania Monika Gajdácsová. Stretnutia za UJS sa zúčastnil rektor György Juhász, prorektor József Bukor, dekanka PF Kinga Horváth a dekan FEI Peter Csiba. Cieľom stretnutia bola prezentácia výsledkov našej alma mater v oblasti vzdelávania, vedy a výskumu ako aj zmapovanie možností ďalšej spolupráce.

7. máj 2020 – Nové opatrenia UJS v súvislosti so šírením nákazy s koronavírusom

Rektor Univerzity J. Selyeho (ďalej len „rektor“ a „UJS“), ako štatutárny orgán UJS dňa 7. mája 2020 vydal príkaz rektora č. 10/2020, ktorým

  • od 11. mája 2020 nariadil úpravu prevádzky UJS: nepedagogickým zamestnancom v čase od 8.00 hod. do 13.00 hod. vykonávať svoju prácu na svojom obvyklom pracovisku v priestoroch UJS za dodržania hygienických a ostatných opatrení, ktoré boli nariadené predchádzajúcimi a týmto príkazom rektora; pedagogickí zamestnanci vykonávajú svoju prácu pedagogického zamestnanca v súlade s predchádzajúcimi opatreniami a za podmienok nariadených predchádzajúcimi príkazmi rektora UJS;
  • nepedagogickí zamestnanci, ktorí počas celej pracovnej doby vykonávajú prácu doma, sú povinní viesť evidenciu o vykonanej práci (denný výkaz podľa prílohy príkazu rektora);
  • rozhodol o pracovnoprávnych vzťahoch zamestnancov, ktorí vykonávajú svoju prácu v kombinovanom režime, t. j. časť pracovného času vykonávajú prácu (na obvyklom pracovisku), a časť pracovného času nevykonávajú prácu pre prekážku v práci na strane zamestnávateľa;
  • okrem už zavedených hygienických opatrení, ktoré boli nariadené predchádzajúcimi príkazmi rektora, nariadil dodržiavanie ďalších opatrení;
  • dňom 11. mája 2020 nariadil obnovu prevádzky Univerzitnej knižnice UJS v súlade s Opatrením Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky číslo OLP/3795/2020 zo dňa 5. mája 2020, pri splnení nasledovných osobitných podmienok:
  1. zaistiť, aby zamestnanci knižnice nosili pri kontakte s knihami a obdobnými predmetmi (ďalej len „knihy“) rukavice,
  2. po vrátení knihy sa odporúča ju odložiť a ďalšia manipulácia s ňou bude možná až po uplynutí 24 hodín.

Opatrenia uvedené v príkaze rektora č. 10/2020 boli schválené vedením a krízovým štábom UJS, a platia od 11. mája 2020 do odvolania, najneskôr do odvolania vyhlásenej mimoriadnej situácie.

V Komárne 7. mája 2020
Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD.
rektor UJS

30. apríl 2020 – Nové opatrenia UJS v súvislosti so šírením nákazy s koronavírusom

Rektor Univerzity J. Selyeho (ďalej len „rektor“ a „UJS“), ako štatutárny orgán UJS v súlade s § 10 ods.1 zákona číslo 131/2002 Z. z. o vysokých školách v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o VŠ“), pri výkone funkcie rektora UJS podľa čl. 44 ods. 1 a 3 Štatútu UJS, na základe mimoriadnej situácie vyhlásenej uznesením vlády Slovenskej republiky č. 111/2020 zo dňa 11. marca 2020 v súvislosti s ohrozením verejného zdravia z dôvodu ochorenia COVID-19, spôsobeným koronavírusom, v súvislosti s aktuálnou situáciou na Slovensku a v podmienkach UJS , vydávam nasledovný príkaz rektora č. 9/2020:

Článok I.

Nariaďujem nasledujúce opatrenia

  1. Fungovanie UJS bude od 1. mája 2020 zabezpečované v rámci núdzového režimu v čase od 7.00 hod do 16.00 hod. pre všetkých zamestnancov  (pedagogických/nepedagogických), ktorí sa zdržiavajú  a vykonávajú  prácu na pracovisku v priestoroch UJS v záujme zabezpečenia chodu pracoviska, vrátane  upratovania, údržby a dezinfekcie pracoviska, za podmienok nariadených príkazom rektora UJS.
     
  2. Splnomocňujem týmto príkazom dekanov fakúlt, kvestora, riaditeľov účelových zariadení UJS postupovať podľa zákona č. 66/2020 Z. z., ktorým sa dopĺňa zákon č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov (ďalej „zákon“), vrátane rozhodnutia o rozvrhnutí pracovného času zamestnanca. 
     
  3. Je na rozhodnutí kvestora, dekana, riaditeľa účelového zariadenia UJS, ktorým zamestnancom umožní pracovať doma alebo postupuje podľa § 250b ods. 6 zákona. To sa nevzťahuje na zamestnancov, ktorých prítomnosť na pracovisku je nevyhnutná, podľa rozhodnutia príslušných vedúcich zamestnancov podľa bodu 4. tohto príkazu.
     
  4. Zoznam zamestnancov, prítomnosť ktorých je nevyhnutná na pracovisku v priestoroch UJS pre zabezpečenie chodu pracoviska, vrátane upratovania, údržby a dezinfekcie pracoviska, prípadne je potrebné, aby svoju prácu vykonávali v kombinovanom režime, t.j. sčasti doma a sčasti na pracovisku, vypracujú do 30.apríla 2020 dekani fakúlt, riaditelia účelových zariadení UJS a kvestor.
     
  5. Pedagogickí a nepedagogickí zamestnanci ak nečerpajú dovolenku, ale vykonávajú prácu doma, alebo sa podieľajú na zabezpečení chodu pracoviska, sa môžu počas tohto obdobia zdržiavať v objektoch UJS iba za účelom plnenia pracovných úloh. Zoznam zamestnancov podľa predchádzajúcej vety oznámi príslušný vedúci zamestnanec pre každý deň vedúcemu Prevádzkového oddelenia UJS najmenej 24 hodín pred začatím ich pracovnej činnosti.
     
  6. Zamestnanci, ktorí vykonávajú prácu v kombinovanom režime, teda časť pracovného času vykonávajú prácu, a časť pracovného času prácu nevykonávajú pre prekážku v práci na strane zamestnávateľa za čas, počas ktorého zamestnanec vykonáva prácu,  bude mať vyplatenú plnú výšku funkčného platu a za čas, počas ktorého prácu nevykonáva pre prekážku v práci na strane zamestnávateľa, bude mať platenú náhradu mzdy vo výške 80% funkčného platu.
     
  7. Zabezpečiť primeranú úpravu pracovnoprávnych vzťahov podľa bodu 3. tohto príkazu a to na všetkých fakultách a  účelových zariadeniach UJS. Zodpovední: dekani a vedúci účelových zariadení, kvestor
  1. Podľa § 250b ods. 4 zákona dočerpať nevyčerpanú dovolenku za rok 2019 do konca mája 2020. V prípade, nedočerpania dovolenky zamestnancom, odôvodní tento krok písomne príslušný vedúci zamestnanec. 
     
  2. Príslušným vedúcim zamestnancom prijať potrebné opatrenia do 10. mája 2020, a tým zabezpečiť hygienické a pracovné podmienky na výkon práce administratívnych zamestnancov na ich pracovisku.

Článok II.

Záverečné ustanovenia

  1. Opatrenia, uvedené v tomto príkaze boli schválené krízovým štábom a per rollam a Vedením UJS dňa 29. apríla 2020.
  2. Opatrenia, uvedené v tomto príkaze nadväzujú na opatrenia, nariadené predchádzajúcimi príkazmi rektora, a doplňujú a v prípade odlišnej úpravy nahradzujú nariadenia uvedené v týchto príkazoch.
  3. Opatrenia, uvedené v tomto príkaze, platia od 1. mája 2020 do odvolania, najneskôr do odvolania vyhlásenej mimoriadnej situácie.
  4. Tento príkaz nadobúda platnosť a účinnosť dňom podpisu.

V Komárne 30. apríla 2020
Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD.
rektor UJS

 

22. apríl 2020 – Usmernenie k univerzitnému kolu ŠVOČ na UJS

Rektor Univerzity J. Selyeho (ďalej len „rektor“ a „UJS“), ako štatutárny orgán UJS     v súlade s § 10 ods.1 zákona číslo 131/2002 Z. z. o vysokých školách v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o VŠ“), pri výkone funkcie rektora UJS podľa čl. 44 ods. 1 a 3 Štatútu UJS, v súvislosti s aktuálnou situáciou na Slovensku, na základe informácií o nebezpečenstve šírenia nákazy s koronavírusom (COVID-19) a v nadväznosti na opatrenia vyhlásené vládou SR, vydávam nasledovný príkaz:

  1.  

Metodické usmernenie k organizácii Študentskej vedeckej a odbornej činnosti na UJS

  1. Univerzitné kolo Študentskej vedeckej odbornej činnosti (ďalej len „ŠVOČ“) sa realizuje bez fyzickej prítomnosti študentov a členov hodnotiacich komisií na pracoviskách UJS.
  1. Každá komunikácia súvisiaca so ŠVOČ sa realizuje výlučne elektronickým spôsobom.
  1. Prezentácie, obsahujúce hlavné výsledky súťažných prác, v jednotnom formáte budú zverejnené na webovej stránke univerzity.
  1. Účastníci ŠVOČ reagujú elektronickou poštou na otázky a pripomienky posudzovateľov, resp. členov príslušnej hodnotiacej komisie.
  1. Hodnotiaca komisia hodnotí súťažnú prácu spolu s prezentáciou.
  1. Pri organizácii a hodnotení súťažných prác sa aplikujú ustanovenia Smernice č. 5/2013 o Študentskej vedeckej činnosti Univerzity J. Selyeho v rozsahu, ktorý umožňuje mimoriadna situácia vyhlásená vládou SR dňa 11. marca 2020.

II.

  1. Opatrenia, uvedené v tomto príkaze boli prerokované Kolégiom rektora UJS dňa 31. marca 2020.
  1. Uvedené opatrenia nadväzujú na opatrenia, nariadené predchádzajúcimi príkazmi rektora, a doplňujú a v prípade odlišnej úpravy nahradzujú nariadenia uvedené v tomto príkaze.
  1. Opatrenia, uvedené v tomto príkaze platia odo dňa vyhlásenia až do odvolania, najneskôr do odvolania mimoriadnej situácie na území SR.
  1. Tento príkaz nadobúda platnosť a účinnosť dňom jeho podpísania.

V Komárne 22. apríla 2020
Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD.
rektor UJS

 

10. apríl 2020 – Pokyny pre odhlásenie z ubytovania v študentských domovoch UJS

Rektor Univerzity J. Selyeho (ďalej len „rektor“ a „UJS“), ako štatutárny orgán UJS v súlade s § 10 ods.1 zákona číslo 131/2002 Z. z. o vysokých školách v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o VŠ“), pri výkone funkcie rektora UJS podľa čl. 44 ods. 1 a 3 Štatútu UJS, v súvislosti s aktuálnou situáciou na Slovensku, na základe informácií o nebezpečenstve šírenia nákazy s koronavírusom (COVID-19) a v nadväznosti na opatrenia vyhlásené vládou SR, vydávam nasledovný príkaz:

Uvedený príkaz sa bude plniť v zmysle nasledovných pokynov, ktoré sú stanovené pre Študentské domovy (ďalej „ŠD“) Čajka 1 a Čajka 2 

Článok 1

Všeobecne záväzné pokyny

Pri vstupe do jednotlivých budov ŠD Čajka 1 a Čajka 2 UJS je potrebné dodržiavať nasledovné opatrenia:

  1. Osobám so zdravotnými problémami respiračného charakteru, zvýšenej teploty a pod., alebo ktorí sa vrátili z oblasti, kde bol výskyt prípadov ochorenia COVID-19, alebo ak boli v kontakte s osobami, u ktorých je riziko, že boli nakazené týmto ochorením, alebo sú nakazené, je zakázané vstupovať do budov ŠD UJS.
  2. V prípade uvedených zdravotných indikácií, alebo keď sa študent nemôže dostaviť k odhláseniu z ubytovania, je možné na určený termín a stanovený čas splnomocniť písomne osobu, ktorá študenta odhlási z ubytovania. Splnomocnená osoba sa pri vstupe preukáže občianskym preukazom.
  3. Pri vstupe do ŠD Čajka sa vyžaduje ochrana tváre a rúk. Povinné sú ochranné rúška a rukavice.
  4. Pri odhlásení študent :
  • zoberie si všetky osobné veci a prinesené elektrospotrebiče,
  • odovzdá kľúče,
  • odovzdá správe ŠD celý inventár s príslušenstvom,
  • uhradí spôsobené škody a nedoplatky za ubytovanie,
  • odhlási sa z evidencie u príslušného pracovníka ŠD,
  • po vykonaní týchto činností  urýchlene opustí budovu.
  1. Študent izbu odovzdá upratanú a  komunálny odpad vynesie na určené miesto.
  2. Vstupy do budov budú regulované tak, aby boli rešpektované všetky pravidlá pre zabezpečenie predchádzaniu šírenia nového koronavírusu a choroby COVID-19.
  3. Študenti sú povinní počas čakania pred budovami dodržiavať všetky pravidlá pre zabezpečenie predchádzaniu šírenia nového koronavírusu a choroby COVID-19 a dodržiavať odstup minimálne 2m od seba
  4. Tento príkaz platí pre všetkých študentov 1., 2. a 3. stupňa vysokoškolského štúdia ubytovaných v ŠD Čajka 1 a 2 okrem zahraničných študentov.
  5. Odubytovanie zahraničných študentov sa bude riešiť, ak to daná epidemiologická situácia dovolí a bude umožnené im vstúpiť na územie Slovenskej republiky.

Článok 2

Pokyny pre odhlásenie z ubytovania

Celý proces predčasného ukončenia ubytovania študentov bude realizovaný od 15. 4. 2020 do 30. 4. 2020 v ŠD Čajka 1 a ŠD Čajka 2  v čase od 7,00 hod do 15,00 hod. Odhlásenie z ubytovania bude zabezpečované priebežne, v určený deň a v stanovenom časovom termíne nasledovne:

  1. Odhlasovanie a vysťahovanie je v súčasnosti organizované pre študentov s trvalým alebo prechodným pobytom v  Slovenskej republike.
  2. Na webovej stránke www.ujs.sk/kikoltozes si študent zarezervuje dátum a hodinu, kedy chce vstúpiť do budovy ŠD Čajka 1 a 2.
  3. Po rezervácii termínu je nutné schválenie riaditeľa ŠD, o čom študent dostane upovedomenie. Po schválení rezervácie môže študent vstúpiť do budovy ŠD Čajka 1 a 2.
  4. Do budovy ŠD Čajka môže vstúpiť len ubytovaný študent, ktorý má schválenú rezerváciu alebo ním písomne poverená osoba. Iné neubytované osoby majú do budovy vstup zakázaný.
  5. Na vysťahovanie má študent rezervované 60 minút. Po vypršaní tohto časového intervalu je študent povinný opustiť budovu ŠD Čajka 1 a Čajka 2.  

Článok 3

Platobné podmienky poplatku za ubytovanie

  1. „Zmluva o ubytovaní zaniká“ v zmysle čl. 4 ods. 3 písm. e)  k 13. 3. 2020.
  2. Ubytovacie poplatky na akademický rok 2019/2020 sa menia nasledovne:
  • poplatok za september :                           60 €
  • poplatok za október:                                 60 €
  • poplatok za november:                             60 €
  • poplatok za december:                             60 €
  • poplatok za január:                                   60 €
  • poplatok za február:                                  60 €
  • poplatok za marec:                                   25 €

poplatok za akademický rok 2019/20:     385 €

  1. Ubytovací poplatok je každý ubytovaný študent povinný uhradiť bankovým prevodom na účet uvedený v Zmluve o ubytovaní.
  2. Študentom sa budú preplatky za ubytovanie pri dodržaní podmienok predčasného ukončenia ubytovania priebežne poukazovať od 13. 3. 2020 na číslo účtu, ktoré študent uviedol v „Zmluve o ubytovaní“.

Článok 4

Záverečné ustanovenia

  1. Ak študent nedodrží stanovený termín a čas odhlásenia z ubytovania, musí požiadať o ďalší termín, ktorý sa mu poskytne iba v odôvodnených prípadoch a s určitým časovým odstupom.
  2. Výnimky k tomuto príkazu má možnosť posúdiť a schváliť riaditeľ ŠD, o čom následne písomne informuje kvestora UJS.
  3. Reorganizácia a presťahovanie ubytovaných študentov je v kompetencii riaditeľa ŠD.
  4. Toto rozhodnutie nadobúda platnosť dňom podpisu a účinnosť dňom zverejnenia.
  5. Opatrenia uvedené v tomto príkaze boli schválené krízovým štábom UJS formou per rollam rokovania dňa 9. apríla 2020.

V Komárne 9. apríla 2020
Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD. rektor UJS

Návod pre študentov vysokých škôl, ako postupovať pri riešení jednotlivých prípadov študentských mobilít ovplyvnených COVID-19

Návod pre študentov vysokých škôl

vypracovaný zamestnancami Národnej agentúry programu Erasmus+ pre vzdelávanie a odbornú prípravu na Slovensku na základe pokynov Európskej komisie

Tento návod je určený pre študentov slovenských vysokých škôl, ktorí plánovali vycestovať alebo vycestovali na mobilitu Erasmus+ a v momentálnej situácii ohľadom pandémie vírusu COVID-19 potrebujú informácie, ako ďalej postupovať.

Návod

Predĺženie termínu na podávanie prihlášok na 1. stupeň štúdia akademický rok 2020/2021.

Vedenie  Univerzity J. Selyeho po dohode s dekanmi jednotlivých fakúlt,  s ohľadom na vládne opatrenia v súvislosti  s koronavírusom a na situáciu na stredných školách rozhodlo o predĺžení  termínu podávania prihlášok na 1. stupeň štúdia do 30.4.2020. Týmto našim rozhodnutím  chceme uľahčiť situáciu študentom, ktorí si vybrali našu univerzitu a majú teraz sťažené podmienky s potvrdením svojich prihlášok strednými  školami. Elektronická forma podávania žiadosti sa nemení. Vzhľadom na vzniknutú situáciu nevylučujeme ďalšie zmeny stanovenom termíne podávania prihlášok.

1. apríl 2020 – Usmernenie k organizácii štúdia na UJS

Rektor Univerzity J. Selyeho (ďalej len „rektor“ a „UJS“), ako štatutárny orgán UJS v súlade s § 10 ods.1 zákona číslo 131/2002 Z. z. o vysokých školách v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o VŠ“), pri výkone funkcie rektora UJS podľa čl. 44 ods. 1 a 3 Štatútu UJSv súvislosti s aktuálnou situáciou na Slovensku, na základe informácií o nebezpečenstve šírenia nákazy s koronavírusom (COVID-19) a v nadväznosti na opatrenia vyhlásené vládou SRvydávam nasledovný príkaz:

I.

Metodické usmernenie k organizácii štúdia na UJS

1.    Výučbová časť letného semestra pre I., II. ročník bakalárskeho a I. ročník magisterského štúdia sa skončí 30. 5. 2020 a prebehne dištančnou formou. (pôvodný termín 09. 05. 2020).

  1. Termín skúškového obdobia letného semestra pre I., II. ročník bakalárskeho a I. ročník magisterského štúdia  sa stanovuje na  01. 06. 2020 – 04. 07. 2020  a skúškové obdobie sa opätovne obnoví v auguste v termíne 17. - 31. augusta 2020. Skúšanie prebehne dištančnou formou. Spôsob a metódu skúšania pre jednotlivé predmety stanovia dekani fakúlt spolu s garantmi jednotlivých študijných programov na základe návrhu jednotlivých vedúcich katedier. Augustové termíny sa môžu využiť ako opravné, ale aj ako riadne termíny (pôvodný termín  11. 05. 2020 – 30. 06. 2020).

3.    Štátne záverečné skúšky prebehnú dištančnou metódou. Spôsob a metódu skúšania stanovia dekani fakúlt spolu a garantmi jednotlivých študijných programov.

4.    Rektor odporúča školiteľom záverečných prác, aby zohľadnili mimoriadnu  situáciu a v prípade  potreby  v spolupráci s garantmi študijných programov upravili ciele, témy alebo názvy záverečných prác. Zároveň odporúča školiteľom, oponentom a komisiám pre štátne skúšky, aby pri hodnotení zohľadnili objektívne okolnosti, ktoré mohli brániť naplneniu pôvodných cieľov prác.

5.    Ak predmet nie je z objektívnych dôvodov možné ukončiť dištančnou metódou (napríklad pri laboratórnych cvičeniach), môže fakulta zmeniť študijný plán a presunúť tento predmet do ďalšieho ročníka. Takýto presun nesmie ísť na ujmu študentov.

6.    Ak by študenti z objektívnych dôvodov spôsobených mimoriadnymi okolnosťami museli prekročiť štandardnú dĺžku štúdia, rektor im na základe ich žiadosti odpustí školné.

II.

1.    Opatrenia, uvedené v tomto príkaze boli prerokované Kolégiom rektora UJS dňa 31. marca 2020. 

2.    Uvedené opatrenia nadväzujú na opatrenia, nariadené predchádzajúcimi príkazmi rektora, a doplňujú a v prípade odlišnej úpravy nahradzujú nariadenia uvedené v týchto príkazoch.

3.    Opatrenia, uvedené v tomto príkaze platia od 2. apríla 2020 až do odvolania.  

4.    Tento príkaz nadobúda platnosť a účinnosť dňom jeho podpísania.

V Komárne 1. apríla 2020

Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD.
rektor UJS

26. marec 2020 – Nové opatrenia UJS v súvislosti so šírením nákazy s koronavírusom

Rektor Univerzity J. Selyeho (ďalej len „rektor“ a „UJS“), ako štatutárny orgán UJS v súlade s § 10 ods.1 zákona číslo 131/2002 Z. z. o vysokých školách v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o VŠ“), pri výkone funkcie rektora UJS podľa čl. 44 ods. 1 a 3 Štatútu UJS, v súvislosti s aktuálnou situáciou na Slovensku, na základe informácií o nebezpečenstve šírenia nákazy s koronavírusom (COVID-19) a v nadväznosti na opatrenia vyhlásené vládou SR, vydávam nasledovný príkaz:

I.

Nariaďujem ďalšie preventívne opatrenia

1.    Na základe opatrení ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR zo dňa 24. marca 2020 sa predlžuje doba prerušenia prezenčnej metódy štúdia v rámci uskutočňovania študijných programov do odvolania. Pedagogický proces bude prebiehať formou samoštúdia, dištančnou alebo inou vhodnou metódou. Podrobnosti stanovia dekani fakúlt.

Zodpovední: dekani fakúlt UJS,

2.    Zrušuje sa bod 1. Príkazu rektora 4/2020.

3.    Zabezpečiť primeranú úpravu pracovnoprávnych vzťahov, a to na všetkých fakultách a účelových zariadení podľa bodu 7. Príkazu rektora č. 4/2020.
 
Zodpovední: dekani fakúlt UJS, riaditelia účelových zariadení UJS a kvestor UJS

4.    Zrušujú sa, resp. odporúča sa zrušiť všetky zasadnutia samosprávnych akademických orgánov a zrušiť všetky hromadné podujatia v priestoroch UJS; tento príkaz, resp. odporúčanie sa netýka zasadnutí a podujatí organizovaných prostredníctvom telekomunikačných, telekonferenčných a obdobných zariadení alebo písomnou formou.

Zodpovední, resp. dotknutí: dekani fakúlt UJS, riaditelia účelových zariadení UJS, kvestor UJS, predseda Akademického senátu UJS, predsedníčka Správnej rady UJS, predsedovia akademických senátov fakúlt UJS.

5.    Od 28. marca 2020 sa predlžuje fungovanie UJS v núdzovom režime do odvolania, pričom naďalej zostávajú zatvorené všetky jej objekty s výnimkou tých, ktoré sú nevyhnutné pre zabezpečenie tohto režimu.

6.    Upravuje sa harmonogram akademického roka pre končiace ročníky štúdia nasledovne:

Magisterské štúdium:

Výučbové obdobie: do 18. 04. 2020 (pôvodne do 28. 03 2020)
Skúškové obdobie: 20. 04. 2020 – 30. 05. 2020 (pôvodne 30. 03 2020 – 09. 05 2020)
Termín odovzdávania diplomových prác (pre magisterské štúdium) do 04. 05. 2020 (pôvodne do 13.04.2020)

Bakalárske štúdium:

Výučbové obdobie: do 16. 05. 2020 (pôvodne do25. 04. 2020)
Skúškové obdobie: 18. 05. 2020 – 27. 06. 2020  (pôvodne 27. 04. 2020 – 06. 06 2020)
Termín odovzdávania bakalárskych  prác (pre bakalárske štúdium) do 01. 06. 2020 (pôvodne do 11.05.2020)

Doktorandské PhD. Štúdium:

Dekani fakúlt určia termíny odovzdania dizertačných prác, ktoré zverejnia na webových sídlach príslušných fakúlt.

7.    Záverečné práce sa počas trvania núdzového stavu odovzdávajú výlučne elektronicky, prostredníctvom AIS, a nie je potrebné fyzicky odovzdávať na študijnom oddelení. Po zrušení núdzového stavu je potrebné odovzdať 1 výtlačok záverečnej práce prostredníctvom študijného oddelenia pre potreby archivácie v Univerzitnej knižnici UJS. Študent môže prostredníctvom AIS priamo vygenerovať zadanie záverečnej práce a vložiť ho elektronicky do záverečnej práce.

8.    Licenčné zmluvy k záverečným prácam sa vyhotovujú a budú archivované elektronicky.

9.    Termíny  a  spôsob konania štátnej záverečnej skúšky  sa určí dodatočne.

10. Dekani fakúlt určia formu a spôsob vykonania skúšok a hodnotení z jednotlivých predmetov pre končiace ročníky štúdia, ktoré budú aplikovateľné aj pre ostatné ročníky.

11. Odpúšťa sa poplatok za ubytovanie za mesiac apríl 2020 a alikvótna časť za mesiac marec 2020 (od uzavretia ŠD Čajka) pre študentov ubytovaných v ŠD Čajka z dôvodu, že v súčasnosti nie je možné využívať ubytovacie služby. V prípade, že už ubytovací poplatok za mesiac marec a apríl 2020 bol uhradený, tak prípadné preplatky za ubytovanie budú vrátené na účet ubytovaného po ukončení zmluvného vzťahu.

II.

1.    Opatrenia, uvedené v tomto príkaze boli schválené krízovým štábom a per rollam Vedením UJS dňa 26. marca 2020. 

2.    Uvedené opatrenia nadväzujú na opatrenia, nariadené predchádzajúcimi príkazmi rektora, a doplňujú a v prípade odlišnej úpravy nahradzujú nariadenia uvedené v týchto príkazoch.

3.    Opatrenia, uvedené v tomto príkaze, platia od 28. marca 2020 až do odvolania, resp. v období podľa opatrení verejných autorít v záujme predchádzania vzniku a šírenia prenosných ochorení na UJS .

4.    Tento príkaz nadobúda platnosť a účinnosť dňom jeho podpísania.

V Komárne 26. marca 2020

Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD.
rektor UJS

17. marec 2020 – Nové opatrenia UJS v súvislosti so šírením nákazy s koronavírusom

17. marec 2020 – Nové opatrenia UJS v súvislosti so šírením nákazy s koronavírusom

  1. Podľa Usmernenia ministerky školstva, vedy, výskumu a športu SR vo veci prerušenia vyučovania v školách a školských zariadeniach zo dňa 12. marca 2020 sa predlžuje doba prerušenia prezenčnej metódy štúdia v rámci uskutočňovania študijných programov, a to do 27. marca 2020 a odporúča jej nahradenie využívaním dištančných metód vzdelávania v tých predmetoch, pre ktoré je to možné.
  1. Rektor UJS poveruje prorektora pre vzdelávanie UJS prípravou úpravy harmonogramu akademického roka a posunutím realizácie prezenčnej metódy vzdelávania na neskôr po zrušení mimoriadnych opatrení.
  1. Od 17. marca 2020 od 13:00 hod, podľa aktuálnej situácie do 27. marca 2020,   bude UJS fungovať v núdzovom režime, pričom sa uzatvárajú všetky jej objekty, s výnimkou tých, ktoré sú nevyhnutné pre zabezpečenie tohto režimu.
  1. Návštevy do budov majú vstup zakázaný, povoľuje sa vstup iba na účely údržby budov. Vstup do budov v núdzovom režime bude umožnený iba  zamestnancom UJS, na základe ústneho povolenia príslušného vedúceho zamestnanca alebo ním písomne povereného pracovníka.
  1. Počas prerušenia prezenčnej výučby sa zakazujú osobné konzultácie.
  1. Kontaktnou osobou v prípade riešenia krízových situácií týkajúcich sa aktuálnej epidemiologickej situácie je kvestor UJS Ing. Norbert Tóth, e-mail: , tel. č. 0915 496 968.

Informácie týkajúce sa núdzového stavu pre účastníkov mobilít

Informácia pre Erasmus+ koordinátorov na slovenských vysokých školách

Vážené kolegyne a kolegovia,

Ústredný krízový štáb SR prijal od 12. marca 2020 viacero opatrení v súvislosti s ochorením CoVID-19, medzi inými aj povinnú 14-dňovú karanténu pre ľudí s trvalým alebo prechodným pobytom v SR, ktorí sa vrátia zo zahraničia.

Vzhľadom na aktuálnu situáciu rozhodla vláda SR na mimoriadnom rokovaní 15. 3. 2020 pomôcť návratu slovenských občanov, ktorí sa chcú vrátiť.

Všetci títo naši občania však budú musieť po návrate povinne absolvovať 14-dňovú karanténu v zariadeniach MV SR.  MV SR má k dispozícii tri zariadenia (Gabčíkovo, Liptovský Ján, Donovaly). 

V prípade, že sa účastníci mobilít rozhodnú vrátiť domov, je potrebné kontaktovať zastupiteľský úrad SR v danej krajine. V prípade, ak sa v danej krajine tento úrad nenachádza, musia kontaktovať akýkoľvek iný zastupiteľský úrad v okolitých krajinách. Zoznam zastupiteľských úradov sa nachádza na stránkach MZVaEZ SR.

Týmto Vás žiadame, aby ste bezodkladne zverejnili túto informáciu na svojich webových stránkach a zároveň kontaktovali jednotlivcov, ktorých Vaša inštitúcia vyslala na mobilitu a informovali ich o tejto situácii.

Zároveň Vás týmto informujeme, že národná agentúra poskytne MŠVVaŠ SR kontakty na Vás/Vašu inštitúciu za účelom identifikovania účastníkov mobilít a rýchlejšej komunikácie.

Zároveň Vás žiadame, aby ste na svojich stránkach aktualizovali informácie týkajúce sa núdzového stavu:

MV SR:          vyhlásenie núdzového stavu

ÚVZ SR:        opatrenia Hlavného hygienika SR

                       verejná vyhláška

MZVaEZ SR: oznamy a upozornenia pred cestovaním

S pozdravom

SAAIC - Národná agentúra programu Erasmus+ pre vzdelávanie a odbornú prípravu

16. marec 2020 – Nové opatrenia UJS v súvislosti so šírením nákazy s koronavírusom

1. Od 16. marca 2020 sa na všetkých pracoviskách UJS zavádza skrátený pracovný čas.
 
2. Vstup do budov bude umožnený iba zamestnancom UJS. Návštevy budú môcť vstúpiť do budov UJS iba na základe ústneho povolenia príslušného vedúceho zamestnanca alebo ním písomne povereného pracovníka.  Do budovy
 
- PF UJS povoľuje vstup dekanka PF UJS Dr. habil. PaedDr. Kinga Horváth, PhD.
- FEI UJS a Katedry matematiky a informatiky FEI UJS povoľuje vstup dekan FEI UJS Dr. habil. RNDr. Peter Csiba, PhD.
- RTF UJS povoľuje vstup dekan RTF UJS Mgr. Attila Lévai, PhD.
- ŠD Čajka povoľuje vstup riaditeľ ŠD Mgr. Attila Duba
- Konferenčného centra UJS povoľuje vstup kvestor Ing. Norbert Tóth
- Športového centra UJS povoľuje vstup vedúca PaedDr. Beáta Dobay, PhD.
- CIS UJS povoľuje vstup poverený riaditeľ Mgr. Gergely Kocsis
- Rektorátu UJS povoľuje vstup rektor UJS Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD. alebo v jeho zastúpení prorektori UJS.
 
Každý vstup do budovy musí byť zaznamenaný v knihe návštev, ktoré sa vedú na vrátnici budov, alebo ak v budove nie je vrátnica, tak na sekretariáte príslušného vedúceho pracovníka. V knihe návštev sa vedú údaje návštevníka a to meno, priezvisko a adresa návštevníka, kde je v prípade potreby zastihnuteľný.
 
3. Odporúča sa dekanom fakúlt rozhodnúť o predĺžení termínu podávania prihlášok na štúdium na jednotlivých fakultách UJS do 30. apríla 2020 z dôvodu, že študenti stredných škôl majú sťaženú možnosť potvrdenia prihlášok strednými školami z dôvodu ich uzavretia. Následne túto informáciu komunikovať cez webové stránky fakulty a univerzity.
 

12. marec 2020 – Nové opatrenia UJS v súvislosti so šírením koronavírusu

Rektor UJS v nadväznosti na mimoriadnu situáciu vyhlásenú vládou SR v súvislosti s rizikom šírenia nového koronavírusu, na základe rozhodnutia krízového štábu univerzity vydal dňa 12. marca 2020 príkaz rektora č. 2/2020, ktorým

I.

v záujme predchádzania vzniku a šírenia prenosných ochorení na UJS prikázal do 13. marca 2020 do 12.00 hod. uzatvoriť Študentský domov Čajka (ŠD). Zároveň prikázal všetkým študentom opustiť do uvedeného termínu priestory ŠD. Do budovy bude možné vstúpiť iba so súhlasom riaditeľa ŠD (Mgr. Attila Duba, tel. č.: + 421 907 898 329, e-mail: ).

II.

Ohľadne mobilít zamestnancov a študentov nariadil tieto opatrenia:

  1. Zákaz pracovných ciest zamestnancov a študentov, resp. všetkých zamestnaneckých a študentských mobilít do/zo zahraničia.
  2. Študentom a zamestnancom UJS, ktorí sa nachádzajú v zahraničí, dôrazne odporúčame ich návrat domov. Rozhodnutie, či účastníci mobilít prerušia/predčasne ukončia mobilitu, je na ich vlastnom uvážení. Je potrebné svoje rozhodnutie oznámiť (najlepšie elektronicky) kontaktným osobám v zahraničí, ako aj na UJS (Mgr. Adriana Kinczerová - koordinátorka mobilít, e-mail: ). Upozorňujeme, že k vyúčtovaniu výdavkov spojených s predčasným návratom zo zahraničnej mobility je potrebné odložiť si všetky potvrdenky a účtovné doklady, ďalšie pokyny budú zverejnené prostredníctvom webovej stránky UJS, príp. elektronickou poštou v dohľadnej dobe.
  3. Žiadame všetkých zamestnancov a študentov, aby sa po návrate zo zahraničia podrobili dobrovoľnej domácej karanténe v trvaní 14 dní. Žiadame zamestnancov UJS, aby o tejto skutočnosti informovali svojich priamych nadriadených. Toto opatrenie sa týka služobných, ako aj súkromných zahraničných ciest.
  4. Aktuálne informácie týkajúce sa mobilít sú dostupné: https://www.saia.sk/sk/aktuality/covid19-info-stipendisti/stipendisti-sk

Všetky uvedené opatrenia platia do odvolania.

Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD. v. r.
rektor

9. marec 2020: Ďalšie opatrenia UJS v súvislosti so šírením koronavírusu

V súvislosti s aktuálnou situáciou na Slovensku, po konzultácii s úradmi verejného zdravotníctva a vzhľadom na dostupné informácie ohľadom šírenia koronavírusu UJS zavádza tieto preventívne opatrenia:
 
1. Od 10. marca 2020 do 22. marca 2020 sa na univerzite prerušuje prezenčná forma výučby. Vzdelávanie sa bude uskutočňovať inými vhodnými metódami podľa pokynov dekanov fakúlt. Pedagógom sa odporúča využívanie alternatívnych metód výučby (e-learning, atď.). Opatrenie sa týka študentov v dennej aj externej forme štúdia.
 
2. Rektor UJS ukladá dekanom informovať pedagógov a študentov o aktuálnej situácii. Pre zamestnancov univerzity platí riadny pracovný režim, odporúča sa zváženie čerpania dovolenky, v prípade záujmu možno pedagogickým zamestnancom zabezpečiť iné formy pracovného režimu, o čom je potrebné upovedomiť vedenie univerzity. Pedagogickým zamestnancom nad 65 rokov a zamestnancom trpiacim závažnými chronickými a onkologickými ochoreniami sa odporúča zvážiť svoju prítomnosť na pracovisku a po dohode so svojim nadriadeným zvážiť prácu na doma.
 
3. Budovy UJS budú otvorené od 7.00 do 16.00 hod. Výnimku tvorí Športové centrum, ktoré po celú dobu prerušenia prezenčnej výučby bude zatvorené.
 
4. Výpožička kníh v univerzitnej knižnici sa realizuje elektronicky. Výdaj kníh sa uskutoční po dohode so zamestnancami knižnice.
 
5. Vedenie univerzity odporúča študentom ubytovaným v študentských domovoch, aby odcestovali domov. Študentské domovy ostávajú v prevádzke, avšak univerzita si vyhradzuje právo v prípade potreby internáty uzavrieť. Do študentských domovov je cudzím osobám vstup zakázaný!
 
6. Univerzita odporúča zamestnancom svojich fakúlt a súčastí nezúčastniť sa hromadných akcií, vyhnúť sa organizovaniu a účasti na takýchto podujatiach.
 
7. Vedenie univerzity aj naďalej odporúča všetkým zamestnancom a študentom necestovať do zahraničia a v rámci Slovenska ani do miest s výskytom koronavírusu.
 
8. Študentom a zamestnancom univerzity sa odporúča, aby po návrate zo zahraničia alebo v prípade, že by mohli dôjsť do styku s osobami s podozrením na nákazu koronavírusom, ostali 2 týždne doma podľa pokynov dekanov fakúlt v prípade zamestnancov zaradených na fakulte alebo kvestora univerzity v prípade ostatných zamestnancov. Žiadame našich študentov a zamestnancov, aby aj naďalej sledovali aktuálne informácie, webové stránky univerzity, fakúlt a svoje univerzitné e-mailové schránky.
 
Opatrenia boli schválené na zasadnutí vedenia UJS rozšíreného o dekanov fakúlt a členov krízového štábu dňa 9. 3. 2020. 
 
Všetky uvedené opatrenia platia do odvolania!

„KOMPLEXNÝ EKONOMICKÝ PRIESTOR“ - KONFERENCIA

V stredu 26. februára 2020 sa v Budapešti uskutočnila konferencia v budove Bölcs Vár s názvom „Komplexný ekonomický priestor“. Cieľom podujatia bola prezentácia výsledkov výskumného projektu „Moderná, komplexná a inovatívna výskumná činnosť na Ekonomickej fakulte Univerzity J. Selyeho“. Projekt bol podporený Nadáciou Pallas Athéné Domus Educationis.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na webovej stránke fakulty.

REKTORSKÉ VOĽNO

Rektor Univerzity J. Selyeho Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD.

vzhľadom na konanie parlamentných volieb udeľuje pre študentov UJS

na 28. februára 2020 (piatok) od 14.00 hod.

a 29. februára 2020 (sobota)

rektorské voľno.

Náhrada výučby sa uskutoční v neskoršom termíne.

Univerzita J. Selyeho súčasťou ďalšej vedeckej platformy

Univerzita J. Selyeho sa stala súčasťou vedeckej platformy zameranej na zosúladenie činnosti vedeckovýskumných pracovníkov a odborníkov pôsobiacich v oblasti ekonomických vied. Memorandum o budúcej spolupráci podpísali okrem koordinujúcej univerzity Debreceni Egyetem predstavitelia ďalších ôsmich vysokoškolských inštitúcií z územia mimo Maďarska. Našu univerzitu na slávnostnom akte dňa 25. februára 2020 v meste Debrecen zastupoval prorektor pre vedu výskum a akreditácie, József Bukor. Cieľom platformy okrem koordinácie odborníkov je spolupráca s profesijnými organizáciami, organizovanie ďalšieho odborného vzdelávania, mobilít, rozšírenie možností spoločnej vedeckovýskumnej práce a podpora inovácie spoločnosti.

Fotografie: Univerzita Debreceni Egyetem

Táto webová stránka používa súbory cookie na zlepšenie používateľskej skúsenosti a zabezpečenie svojho efektívneho fungovania. Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies.

  
spam vedelem