Hlavné menu UJS

Profily absolventov

Mária Glucharovová

Ako vedúci poskytovatelia náborových služieb, manažmentu talentov a  ľudských zdrojov sme s viac ako 30 ročnými skúsenosťami jednou z najväčších Európskych nezávislých spoločností s 30 kanceláriami v 7 štátoch. Grafton prijíma na Slovensku v štyroch mestách nadšených uchádzačov o zamestnanie – Bratislava, Nitra, Trenčín a Košice. Momentálne máme otvorených 625 pozícií – sme vedúcou pracovnou agentúrou na Slovenskom trhu. Medzi našich viac ako 1000 aktívnych klientov patria také spoločnosti ako Henkel, Swiss Re a Telefonica.

Do Graftonu som vstúpila ako asistentka na jeseň v roku 2010. Na polrok som bola odoslaná k nášmu jednému klientovi a po skončení projektu som sa vrátila ako tímová koordinátorka. Bola som zodpovedná za prácu piatich osôb. Teraz už viac ako rok pracujem ako konzultantka, pracujem v prvom rade s absolventmi, mnohojazyčnými uchádzačmi o prácu a so skúsenými asistentmi.

Roky strávené na univerzite mi poskytli perfektné podmienky na to, aby som si našla oblasť, ktorá ma skutočne zaujíma a  v tejto oblasti som si zabezpečila možnosti vývoja. Považujem sa za šťastného človeka, pretože počas štúdia som sa viackrát dostala do zahraničia, kde som si  mohla rozšíriť svoje jazykové znalosti. Všetko to zužitkujem práve teraz, počas svojej každodennej práce. Dnešným študentom odporúčam, aby sa počas svojho štúdia učili jazyky a vyhľadávali príležitosti na získavanie vedomostí a pracovných skúseností. Je veľmi dôležité, aby na trh práce vstupovali sebavedome a s reálnym očakávaním, aby nedostali strach z konkurenčného boja.

Sándor Benkovics



Cieľom Smaller Earth je motivácia mladých ľudí, aby sa zúčastňovali vybraných a medzinárodne uznávaných programov, ktoré im pomôžu osobnostne a profesionálne „napredovať“. Naša firma s neustále rastúcim úspechom sa nachádza už v 12 krajinách. Smaller Earth je skupinou, ktorá zastrešuje rôzne programy a umožňuje tisícke mladých ľudí dostať sa kamkoľvek do sveta a zúčastniť sa rôznych výmenných programov. 

Našim najväčším programom je na Slovensku i v Čechách fungujúci Camp Leaders, kultúrny výmenný program, ktorý umožní študentom dostať sa do amerických detských táborov  a výletných miest, aby mohli stráviť svoje leto užitočne s prácou v medzinárodnom tíme. Naša firma funguje celosvetovo od roku 1998 a je už momentálne v 12 štátoch. Na Slovensku pôsobíme sme už  5. rok a v Českej republike už  3. rok.

Okrem programu Camp Leaders vzdelávame učiteľov anglického jazyka a vyučujeme anglický jazyk aj v Pražskej jazykovej škole TEFL, o výučbu sa pritom starajú anglickí, americkí a austrálski učitelia. Vychádzajúc z úspešného programu Camp Leaders momentálne vyvíjame aj nový program, ktorý začne už čoskoro a poskytne možnosť štúdia v Kanade. Tento program však nie je určený iba pre študentov.  

Mojimi úlohami ako konateľa je riadenie fungovania spomínaných troch s.r.o., správne hospodárske fungovanie a zabezpečenie rastu spoločností. Momentálne je v troch spoločnostiach zamestnaných osem mladých ľudí v hlavnom pracovnom pomere a okrem toho máme množstvo mladých brigádnikov, ktorí zabezpečujú správne fungovanie a umožňujú prežiť stovke študentov nezabudnuteľné leto. K mojej zodpovednosti patrí aj riadenie medzinárodných financií, keďže globálny tím pracuje na tom, aby študenti dostali tie najlepšie služby vo všetkých oblastiach. K mojim každodenným úlohám patrí aj kontaktovanie amerických a anglických agentúr, marketing, nábor a vedenie pohovorov, ako aj vývoj našich služieb. Okrem iného organizujeme aj burzy pracovných miest v Bratislave a v Prahe, na ktorých poskytujeme študentom možnosť stretnúť sa so svojimi budúcimi americkými zamestnávateľmi. Ako študent tretieho ročníka Bc. som sa ponáhľal na skúšku z podnikových financií (niekedy vo februári v roku 2008, bola to už moja štvrtá finančná skúška, teda posledná...), keď som v poslednej chvíli zbadal farebný leták, na ktorom boli informácie o lete strávenom v Amerike iba za cca 400 eur. Z mojich detských čias bola jedným z mojim veľkých snov práve návšteva Ameriky, preto som strčil leták do vrecka a vystresovane som utekal na skúšku.

Táto skúška bola rovnako úspešná ako aj tretia: Fx.... Samozrejme, že z prepadnutia som sa netešil, keďže som vedel, že v tomto roku už nemôžem absolvovať štátne skúšky a presne tak, ako v každom slušnom študentovi, aj vo mne sa vtedy zrútil celý svet. Smutne som odišiel domov a z vrecka som si vybral leták. Zaregistroval som sa a o niekoľko týždňov som zistil, že vlastne je už všetko vyriešené, v rukách som držal svoje americké víza a milý hlas v telefóne sa ma pýtal, kedy sa chcem po lete vrátiť z New Yorku. Vycestoval som do Ameriky a v prekrásnom detskom tábore som strávil dovtedy moje najkrajšie leto, následne som sa ešte štyrikrát vrátil na rôzne miesta. Počas leta som nahral môj MyVip profil s fotkami a zážitkami (pre mladších čitateľov: predchodca facebooku) – na ktorý som následne dostal komentáre, v ktorých sa ma mnohí pýtali, či neviem pomôcť zúčastniť sa programu aj ostatným. Vtedy ešte Camp Leaders na Slovensku nefungoval, ja som vycestoval cez ich Maďarskú kanceláriu. To, že som sa s tým začal zaoberať malo dva významné dôvody: chcel som, aby čoraz viac študentov mohlo zažiť také prekrásne leto ako ja a druhým dôvodom bolo, že Camp Leaders ešte v našej malej krajinke nefungoval, videl som to ako veľkú príležitosť urobiť niečo veľké. Vtedajší stredoeurópsky riaditeľ ma nadšene prichýlil a s jeho pomocou sme vytvorili Campleaders Slovakia, vtedy ešte bez kancelárie, keďže na to zatiaľ neboli financie. Počas nasledujúcich niekoľkých rokov som pracoval deň i noc, aby naša firma začala fungovať a podľa možností nebola stratová.

Okrem práce som si musel (mal som si) vyhradiť čas aj na univerzitu, keďže som ešte nedokončil svoje štúdium. Odvtedy už mám ťažké roky za sebou a myslím si, že sa nám podarilo dosiahnuť úspech, hoci to bolo veľmi vyčerpávajúce, odborne som sa však veľmi vyvinul. Súčasne riadim dve kancelárie (s Pražskou a s Bratislavskou základňou) a obe naše firmy posielajú ročne do zahraničia stovky študentov. Dnešným študentom odporúčam, aby využili všetky možné príležitosti na univerzite, aby sa zúčastnili všetkého, čo im poskytne určité plusy, či už pôjde o jazykové vzdelanie alebo o odborné skúsenosti. Nikdy nemôžete vedieť aké skúsenosti v živote využijete a čo ste sa už raz naučili alebo ste si vyskúšali, vám už nikto nevezme. Teraz už ľutujem, že počas rokov strávených v Amerike som sa nezúčastnil aj iných výmenných programov, ako napríklad Erasmus, pretože je to obrovská príležitosť. Spomenul som si na obľúbený citát nášho generálneho riaditeľa: „Work hard, play hard!” K mojim plánom do budúcna patrí zvýšenie počtu nami spustených programov, aby sme mohli dostať študentov do čo najviac možných krajín a aby sme ich motivovali k „napredovaniu“, vyvíjali sa odborne, ale aj osobnostne a aby pomocou našich programov videli svet z iného pohľadu. Najväčšou motiváciou pre môj tím je, ak v očiach študentov, ktorí sa zúčastnili nášho programu a vrátili sa z Ameriky, vidíme tú istú iskru, ktorá bola aj v našich očiach.

Zoltán Derján



Moja spoločnosť sa zaoberá gravírovaním a strihaním pomocou laserovej technológie. Vďaka tejto technológii viem jednoducho a nákladovo efektívne označiť predmety s akoukoľvek veľkosťou a vyrobené z akejkoľvek látky. Momentálne je hlavným profilom môjho podnikania výroba a označenie reklamných premetov, respektíve darčekových predmetov, vytvorenie špeciálnych vnútorných dekoračných prvkov a výroba firemných informačných jednotiek. Súčasťou mojej práce je aj počítačové navrhovanie a obstaranie špeciálnych materiálov na spracovanie a predaj tovarov. 

Dva týždne po skončení univerzity som dostal svoju prvú oficiálnu prácu. Išlo o v súčasnosti  priemernú prácu od 8 rána do 5 poobede so zvyčajnými nadčasmi, povrchnými spolupracovníkmi a so skromnou výplatou. Vzhľadom na svoju povahu ma takáto práca nedokázala uspokojiť a chcel som dosiahnuť vyššie ciele. V tom istom roku som sa zúčastnil konferencie organizovanej pre podnikateľov, kde som sa od riaditeľa istej firmy, pôsobiacej v inej oblasti, dozvedel o vzácnom laserovom prístroji, ktorý už v súčasnosti vlastním, tento prístroj vlastnilo v našom regióne len niekoľko spoločností. O týždeň neskôr sme s mojou rodinou vyhľadali jedného z najväčších budapeštianskych distribútorov, ktorý nám prestavil tento prístroj a vysvetlil nám na čo všetko ho možno využiť. Videli sme, že má veľmi široký okruh využitia a presvedčili sme sa, že s vytrvalou a tvrdou prácou možno toto zariadenie úspešne prevádzkovať. O niekoľko mesiacov som dal výpoveď, vybral som si svoje živnostenské oprávnenie a autodidaktickým spôsobom som sa naučil ovládať laser.  

Na univerzite si možno osvojiť mnoho užitočných informácií. Napríklad bez jazykov je dnes už takmer nemožné nájsť si prácu. Na začiatku môjho podnikania som musel čeliť tomu, že zároveň som musel byť účtovníkom a aj daňovým odborníkom, aby som mal všetky úradné záležitosti v poriadku. Potreboval som marketing, komunikáciu a dobré jazykové znalosti, aby som dokázal svoje produkty predať. Pri evidencii rastúcich zásob mi veľmi pomohli moje vedomosti o podnikových informačných systémoch. Pri predaji produktov boli pre mňa nevyhnutné aj základné vedomosti z logistiky. Vďaka Univerzite J. Selyeho som vedel čo potrebujem pre začatie úspešného podnikania a už sa mi stačilo iba zaučiť.

Študentom univerzity by som dal predovšetkým tieto tri rady: budovanie kontaktov, budovanie kontaktov, budovanie kontaktov. Nikdy viac už nebudete mať okolo seba toľko múdrych ľudí na jednom mieste. Spoznajte sa a skamaráťte sa s toľkými študentmi a učiteľmi, s koľkými to len bude možné. Ak budete mať po ukončení univerzity vo svojom mobile 200 telefónnych čísel, na ktoré môžete zavolať, už v 75% máte v rukách kľúč k úspechu k akýmkoľvek svojim cieľom.

Počas svojho štúdia som sa obohatil o mnoho pozitívnych, ale aj negatívnych zážitkov.  Myslím si, že práve tieto úspechy a neúspechy prispeli k tomu, aby som sa odvážil vykročiť realizovať svoje sny. Mal som to šťastie, že som spoznal niekoľko zaujímavých ľudí, ktorým dodnes vďačím za veľa. Okrem toho som mal možnosť zúčastniť sa podujatí, prednášok a seminárov, ktoré dokážem pri svojom podnikaní stále uplatniť.

Mojim krátkodobým plánom je poskytnutie nových služieb v profile môjho podnikania, ďalej však chcem zabezpečiť aj pracovné miesta, čím by som chcel prispieť k ľahšiemu uplatneniu sa študentov univerzity na trhu práce. Považujem za veľmi dôležité, aby juhoslovenský región spoznal a využíval mnou poskytované služby. Na koniec by som chcel vyzdvihnúť dôležitosť spolupatričnosti, ku ktorej vyzývam aj študentov univerzity.

Erzsébet Mészárosová



Univerzitu J. Selyeho väčšine našich milých čitateľov nemusím predstavovať, niekomu však možno áno, preto to radšej v krátkosti napíšem. Univerzita J. Selyeho začala svoje fungovanie v roku 2004. Poskytuje možnosti vysokoškolského vzdelávania v maďarskom jazyku na troch fakultách  na Pedagogickej fakulte,  na Ekonomickej fakulte a na Fakulte reformovanej teológie. Ja pracujem na  Rektoráte Univerzity ako asistentka rektora, vykonávam administratívne úlohy a snažím sa pomáhať pánovi rektorovi.

Po skončení svojho univerzitného štúdia som pracovala ako praktikantka, bola som absolventkou s čerstvým diplomom, rovnako ako mnohí iní. Neskôr som sa dozvedela, že rektor Univerzity J. Selyeho hľadá asistentku. Prihlásila som sa na pozíciu a zúčastnila som sa  osobného pohovoru. Neskôr mi zavolali, že som prijatá. Viem, že nevykonávam prácu podľa môjho vyštudovaného odboru, nezaoberám sa ekonomikou štátu, ale som členom mojej obľúbenej inštitúcie, kde sa stretávam s mnohými organizačnými úlohami, pri ktorých zužitkujem vedomostí získané počas môjho štúdia.

Študentom odporúčam zapájať sa do univerzitného života (tábor pre prvákov,  , ples pre študentov, konferencie, ERASMUS, atď.). Aby sa nebáli požiadať o pomoc svojich učiteľov alebo iných zamestnancov univerzity. Spomínam si úplne na všetko, čo som zažila počas mojich univerzitných rokov. Nezabudla som ani na prvý deň, keď som nevedela čo a kde hľadať a vôbec som nevedela kam mám ísť a koho mám hľadať. V priebehu rokov sa pekne rozvíjali priateľstvá s ľuďmi, s ktorými sme sa niekedy učili aj do rána, či sme chodili na univerzitné párty. V priebehu rokov som získala množstvo kontaktov a známych. Zapájala som sa do programov ponúkaných univerzitou, či už ako študentka alebo aj ako organizátorka.

Ildikó Paksiová



Od roku 2011 pracujem ako učiteľka angličtiny vo Francúzsku. Ako zamestnankyňa Mestského úradu mesta Canne mávam dvakrát týždenne hodiny angličtiny pre väčšie deti v škôlke La Bocca.  

Štúdium na univerzite som začala v roku 2004, po prvom ročníku som prerušila svoje štúdium, pretože som pracovala ako modelka v rôznych Európskych veľkomestách. Keď som sa vrátila do školy musela som sa prispôsobiť novej komunite, čo bolo pre mňa veľkou výhodou. V nasledujúcich rokoch som pracovala pre niekoľko firiem v Komárne a po štvrtom ročníku som sa rozhodla skúsiť svoje šťastie vo Francúzska! Chcela som sa naučiť nový jazyk a skúsiť nájsť nové príležitosti. Posledný rok som študovala individuálne a po získaní diplomu som ihneď odišla do mesta Cannes, kde odvtedy žijem na brehu Côte d’Azur. Na začiatku nebolo ľahké nájsť si prácu. Začala som ako „au pair“, neskôr som pracovala v golfovom klube ako recepčná. Začiatky boli ťažké, ale oplatilo sa vydržať. Momentálne popri zamestnaní v učiteľstve pokračujem aj v modelingu, pracujem pre hostesingové agentúry a tiež pre organizátorov podujatí.

Môžem povedať, že skúsenosti získané počas mojich univerzitných rokov ma sprevádzajú aj v každodennom živote. Bolo to najkrajšie a najslobodnejšie obdobie môjho každodenného života, plné inšpirácií, informácií, univerzitných a prenájmových osláv s príbehmi lásky a problémami študentov (kde sú tie problémy v porovnaní s terajšími problémami dospelosti...). Stále sme sa dobíjali energiou a vedomosťami! Považujem sa za šťastnú osobu, že som sa mohla učiť od skutočných učiteľských osobností, ktoré si obľúbili túto nesebeckú profesiu! Nepreháňam, že keď som pred niekoľkými dňami dostala od francúzskeho inšpekčného úradu osvedčenie, podľa ktorého mám všetky schopnosti a predpoklady na to, aby som s maďarským materinským jazykom mohla vyučovať francúzske deti anglický jazyk, dojalo ma to.

Bola som hrdá na svoju školu, vďaka ktorej som sa sem dostala a chytila ma nostalgia, ktorú sme cítili aj vtedy, keď sme si ako prvý mohli sadnúť do lavíc maďarskej univerzity na juhu Slovenska. Novým študentom chcem odkázať: dávajte pozor na tento náš poklad, rad prišiel na vás! Ak všetko pôjde podľa plánu, budúci rok získam aj diplom fitnes trénerky, aby som sa mohla venovať aj mojej druhej vášni...  

Ákos Csonka

Vyučujem oba svoje odbory a tiež telocvik v jednej triede, vlastivedu v nižších triedach  ako aj občiansku výchovu. Okrem toho spolupracujem s viacerými médiami ako publicista na voľnej nohe. Prihlásil som sa na veľa pracovných miest, ale súčasnú pozíciu mi odporúčal jeden môj známy. K žurnalistike som sa dostal postupne počas získavania nových známostí. V živote mi chýba znalosť cudzích jazykov, ktoré som ešte na škole zanedbal. Okrem toho je všetko čo som získal na univerzite, kontakty, učitelia, hodiny, pre mňa užitočné a dennodenne to využívam.

Nevynechajte nič a skúste všetko! Chopte sa všetkých príležitosti a žite spoločenský život. Nech máme skutočných intelektuálov, pretože ide o otázku existencie maďarskej menšiny na Slovensku. Ak nevyriešia stav vzniknutý v dôsledku krízy identity práve oni, tak už nikto. Zodpovednosť je na všetkých vás. Päť rokov na škole mi dalo skutočný zážitok. Ľudia, ktorých som tam spoznal, vedomosti, ktoré som získal, oslavy, internát, futbal, a, a, a to všetko spolu. Bolo to najvýznamnejšie obdobie môjho života a hrozne mi to chýba...

Moje plány do budúcnosti: Chcel by som sa vážnejšie zaoberať verejným životom a pokračovať vo svojom doktorandskom štúdiu. Nie je vylúčené, že sa čoskoro zase vrátim do Maďarského Gibraltáru, do Komárna, ktoré je dôležitým miestom v mojom živote. 

Ádám Czibula



Fortissima Group s.r.o. je spoločnosťou s niekoľkými podnikateľskými činnosťami. Bola zapísaná v septembri 2013. Po zápise sa dlhodobo budovala stratégia firmy, aby boli začiatky podnikania čo najúspešnejšie. Spoločnosť má troch zakladateľov (medzi nimi aj mňa), všetci sme konatelia s rovnakými právami, všetci sme bývalými študentmi Univerzity J. Selyeho. Hlavným profilom spoločnosti je navrhovanie firemného imidžu, vrátane navrhovania webovej stránky a vytvorenia ďalších interaktívnych rozhraní; navrhovanie loga spoločnosti, navrhovanie vizitiek, navrhovanie, vytvorenie a sprostredkovanie reklám, pričom využívame aj najinovatívnejšie metódy (napríklad mobilná aplikačná reklama cez smartfón). Na požiadanie realizujeme aj marketingové poradenstvo a poradenstvo podnikovej stratégie. Vďaka našim partnerom si u nás môžete nechať vyhotoviť aj fotografie, firemné tabule, firemné pečiatky a rôzne gravírované darčekové predmety, poskytujeme teda komplexné služby pre obnovenie dizajnu spoločnosti, výhodou je, že pre obnovenie dizajnu už spoločnosti nemusia navštevovať 10-15 rôznych miest, ale všetko vybavia u nás. Tým môžu ušetriť veľmi veľa času, energie a tiež peňazí a v neposlednom rade bude vďaka centrálnej koordinácii celý firemný dizajn jednotný. Našim druhým dôležitým profilom je organizovanie festivalov a podujatí. Realizujeme organizovanie mnohých odborných, hudobných a umeleckých podujatí, ľahko však zvládneme aj organizáciu firemného teambuildingu a tiež výcvikové programy pre manažérov. Vedenie spoločnosti je hlavným organizátorom úspešného festivalu “Martosi Szabadegyetem“, rovnako sme koordinovali aj organizáciu viacerých „univerzitných dní“. Pri navrhovaní dizajnu spoločnosti by som vyzdvihol hlavne náš projekt, pri ktorom sme vytvorili webovú stránku aj pre viceprezidenta Európskeho parlamentu.

K mojej súčasnej práci ma priviedla veľmi dlhá a vedomá cesta. Na základe svojich skúseností som uvedomil, že v živote nikomu len tak nepadne pečený holub do úst, preto som sa už počas univerzitných rokov snažil byť aktívnym a činným. Najskôr som sa dostal do študentskej samosprávy a neskôr som sa stal vedúcim samosprávy, ktorým som ostal celé tri roky. Skúsenosti, ktoré som získal počas môjho pôsobenia v samospráve boli pre mňa veľmi dôležité, keďže som sa tam stretával s vážnymi výzvami, organizačnými úlohami, koordináciou tímu, budovaním kontaktov a tiež so serióznym jednaním. Musel som čeliť rovnakým výzvam, ako sa vyskytujú aj v živote. Okrem študentskej samosprávy som sa počas univerzitných rokov zúčastnil aj založenia druhej s.r.o. a dvoch neziskových organizácií, kde som mal možnosť získať dôležité skúsenosti. Svoju povinnú odbornú prax som mohol vykonávať v Európskom parlamente v Bruseli, ktorý už aj vtedy čelil mnohým výzvam, z ktorých aj v súčasnosti čerpám mnoho skúseností. Pol roka som pomáhal pri práci poradenského centra KATA Univerzity J. Selyeho. Už od samých začiatkov bolo mojim cieľom riadiť spoločnosť. Nikdy som nechcel byť niekde zamestnaný. Rád sa o svojej budúcnosti rozhodujem sám, rovnako aj o voľnom a o tom čo a kedy chcem a budem robiť. Pri tímovej práci je veľmi dôležité prispôsobiť sa ostatným, aj tu som získal mnoho skúseností. Najviac by som však vyzdvihol pohľad získaný na univerzite, ktorý ma naučil, aby som chodil po svete s otvorenými očami a aby som sa nepozeral na veci s klapkami na očiach. Ostatné veci potom vychádzajú práve z toho. Tu som zistil aké sú dôležité jazykové vedomosti, správna komunikácia, budovanie vzťahov a hlavne to, ako sa vieme predať. Toto by mi však nestačilo, ak by mi chýbali obrovské vedomosti získané na našej univerzite (a nešlo by to ani naopak). Tieto dve veci bolo potrebné zosúladiť. Dávajte pozor, univerzitné roky rýchlo odletia, preto využívajte naplno každý jeden deň. Na našej budúcnosti je potrebné začať pracovať čo najskôr, nenechávajte nič na poslednú chvíľu! Tí, ktorí na to nemysleli sa z ničoho nič ocitli v hlbokej vode, čo nie je veľmi príjemné. Využívajte programy (Erasmus, Ceepus, Ministerské štipendiá, atď.), pretože to budú určujúce zážitky vašich univerzitných rokov, ktoré v budúcnosti využijete. Často musíte vystúpiť zo svojej komfortnej zóny, lebo iba tak sa viete posunúť dopredu.

Na univerzite som získal veľmi dobré zážitky, ale prežil som aj veľmi ťažké chvíle. Ak by som mal vyzdvihnúť jednu jedinú vec, boli by to kamaráti, ktorých som získal na univerzite a doposiaľ s nimi spolupracujem a spoločne sa snažíme, aby bol život terajších študentov ešte lepší a prijateľnejší. Sú to kamaráti, na ktorých som sa mohol vždy spoľahnúť a môžem sa na nich spoľahnúť aj teraz. Podarilo sa mi vytvoriť priateľstvá a vzťahy na univerzite, vďaka ktorým som sa dostal tam, kde som dnes. Bola to tímová práca. S týmito ľuďmi som v kontakte dennodenne a pracujeme na našej budúcnosti. Za veľmi veľa som im vďačný, ako profesionálne, tak aj ľudsky.

Momentálne sa zúčastňujem ďalšieho magisterského vzdelávania na Univerzite J. Selyeho a tiež som v priebehu rigorózneho konania (získanie PhDr). Mojim cieľom je úspešne ho zvládnuť. Mojim veľkým snom je vytvorenie „Siete Selye“, ktorá by pomáhala pri vyhľadávaní podnikateľov, ktorí skončili našu univerzitu a tiež pri kontaktovaní firiem. S nimi by mohli súčasní študenti spolupracovať, hoci by to pravdepodobne nepokrylo všetkých, mnohým by to však mohlo výrazne pomôcť. Podľa mňa je dlhodobým cieľom univerzity získavanie skúseností, získavanie kontaktov a vzájomná pomoc.

Deň Otvorených dverí na UJS

Dňa 17. februára 2015 ─ na rozdiel od predchádzajúcich rokov ─ Univerzita J. Selyeho usporiadala Deň otvorených dverí jednotne, t.j. všetky tri fakulty sa predstavili spoločne pre záujemcov.

Podujatie navštívilo viac ako 400 návštevníkov. Touto cestou by sme sa chceli poďakovať všetkým, že svojou prítomnosťou poctili našu univerzitu. Deň otvorených dverí otvoril s príhovorom p. rektor János Tóth, po ňom nasledoval p. prorektor Peter Csiba, ktorý predstavil program podujatia. Na samostatných predstaveniach fakúlt sa záujemcom prezentovali prednáškami pán prof. László Józsa, p. prodekan Attila Mészáros a p. dekan Attila Lévai. Počas zbierania informačných letákov a pečiatok sa mohli záujemcovia oboznámiť s robotmi v prevádzke, zbierať poznatky o elementárnej pedagogike, biológie ako aj o humanitných vedách, dokonca aktívne sa zúčastniť chemických experimentov.

V miestnosti kariérneho poradenstva sa uchádzači mohli porozprávať s absolventmi našej univerzity. Návštevníci sa dozvedeli o možnostiach štúdia v zahraničí, ako aj o druhoch štipendií, ktoré môžu získať počas štúdia. Pre záujemcov pracovníci študijných oddelení poskytli informácie o postupe podania elektronickej prihlášky. V miestnosti Študentskej samosprávy sa premietali fotky a videá z pestrého života študentov, z akcií usporiadaných na univerzite. V ďalšej časti dňa sa záujemcovia mohli oboznámiť s univerzitnou knižnicou, telocvičnou, mohli obhliadnuť výstavu historických peňazí z Maďarskej národnej banky, ako aj odfotiť sa pred tabuľou ako absolventi v talári. Sme vďační všetkým účastníkom, ktorí svojou prítomnosťou prispeli k úspešnosti Dňa otvorených dverí.

Dúfame, že naše programy poskytli užitočné informácie a pozitívne zážitky z tohto dňa. Veríme, že sa nám podarilo presvedčiť uchádzačov o tom, že Univerzita J. Selyeho je dobrou voľbou pre každého, a že ich môžeme v septembri opäť privítať na našej univerzite, no tentokrát už ako našich študentov.


UJS - oficiálna stránka | Facebook
 

Výzva na ERASMUS+ študentskú mobilitu

VÝZVA NA PODÁVANIE PRIHLÁŠOK NA ŠTUDENTSKÚ MOBILITU v rámci programu Erasmus+za účelom ŠTÚDIA a STÁŽE na akademický rok 2015/2016 ( zimný aj letný semester )

Erasmus+ mobilita - štúdium

Univerzita J. Selyeho si Vás dovoľuje informovať o výzve na podávanie prihlášok na mobilitu za účelom štúdia v rámci programu Erasmus+ mobilita - štúdium v akademickom roku 2015/2016.

Podmienky:
1) ukončený prvý ročník štúdia na UJS (odporúča sa pre budúcich študentov druhého ročníka prvého vysokoškolského "Bc." štúdia, a prvého ročníka druhého stupňa vysokoškolského "Mgr." štúdia)
2) vyplnená Prihláška na výmenné štúdium, ktorá je dostupná na http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html;
3) štruktúrovaný životopis (curriculum vitae "CV") v anglickom a slovenskom jazyku;
4) motivačný list v anglickom a slovenskom jazyku (vytlačená, podpísaná, rozsah A4);
5) výpis výsledkov štúdia zo všetkých ukončených ročníkov doterajšieho štúdia (zo študijného oddelenia danej fakulty UJS);
6) fotokópia certifikátu o znalosti cudzieho jazyka.

Milí študenti,ktorí máte záujem o štúdium v zahraničí a chcete sa zúčastniť výmenného pobytu, prosím prineste vyplnenú prihlášku s prílohami v termínedo 20. marca 2015 do 12.00 hod.fakultným koordinátorom:

Ekonomická fakulta - Ing. Renáta Machová, PhD., e-mail:
Pedagogická fakulta - Ing. István Szőköl, PhD., e-mail:
Fakulta reformovanej teológie - Mgr. Attila Lévai, PhD., e-mail:

Elektronickú prihlášku posielajte na e-mailovú adresu: . Podmienky a kritériá výberového konania sú zverejnené na stránkach fakúlt. Viac informácií a o možnostiach realizácie študentskej mobility za účelom štúdia v rámci programu Erasmus+ získate na webovej stránke univerzity Erasmus+ http://erasmus.ujs.sk/sk/ a od univerzitnej koordinátorky programu Erasmus na UJS. Kontakt: Mgr. Adriana Kinczerová, e-mail: , t. č. 035 3260 613.

Erasmus+ mobilita - stáž

Univerzita J. Selyeho si Vás dovoľuje informovať o výzve na podávanie prihlášok na mobilitu za účelom stáže v rámci programu Erasmus+ mobilita - stáž v akademickom roku 2015/2016.

Milí študenti a absolventi,ktorí máte záujem o Erasmus+ praktickú stáž v zahraničí, prosím prineste vyplnenú prihlášku s prílohami v termíne: do 20. marca 2015 do 12.00 hod.fakultným koordinátorom:

Ekonomická fakulta - Ing. Renáta Machová, PhD., e-mail:
Pedagogická fakulta - Ing. István Szőköl, PhD., e-mail:
Fakulta reformovanej teológie - Mgr. Attila Lévai, PhD., e-mail:

Elektronickú prihlášku posielajte na e-mailovú adresu:

Dokumenty:

a) prihláška na stáž v rámci programu Erasmus+ na a. r. 2015/2016
b) životopis - CV - v anglickom, resp. v inom jazyku, v ktorom chcete komunikovať vo vybranom podniku;
c) motivačný list v anglickom resp. v inom jazyku, v ktorom študent bude stáž absolvovať (vytlačená, podpísaná, rozsah A4);
d) výpis výsledkov štúdia (zo všetkých ukončených ročníkov) zo študijného oddelenia danej fakulty UJS;
e) fotokópia certifikátu o znalosti cudzieho jazyka.

Formulár prihlášky, životopisu, pravidlá účasti študenta a absolventa na praktickú stáž sa nachádzajú na webovej stránke http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html.Podmienky a kritériá výberového konania sú zverejnené na stránkach fakúlt. Viac informácií a o možnostiach realizácie študentskej mobility za účelom stáže v rámci programu Erasmus+ získate na webovej stránke univerzity Erasmus+ http://erasmus.ujs.sk/sk/ a od univerzitnej koordinátorky programu Erasmus na UJS. Kontakt: Mgr. Adriana Kinczerová, e-mail: , t. č. 035 3260 613.

Ples UJS

Zamestnanci UJS nepremeškali ani v tomto fašiangovom období príležitosť na radovánky a zábavu. V priestoroch jedálne nášho konferenčného centra sa 23. januára za účasti takmer 160 zabávajúcich uskutočnil Ples UJS. Popri zamestnancoch univerzity sa tentoraz zábavy zúčastnili aj absolventi UJS. O tom, že ples prebiehal vo vynikajúcej nálade, vás presvedčí aj prehliadka tejto fotogalérie.

Študentská vedecká odborná činnosť

UNIVERZITNÉ KOLO

Rada ŠVOČ UJS v Komárne vypisuje pre akademický rok 2014/15 univerzitné kolo ŠVOČ pre študentov UJS. Konferencia sa koná pod záštitou rektora UJS, doc. RNDr. Jánosa Tótha, PhD.

Miesto konania
Univerzita J. Selyeho v Komárne Konferenčné centrum UJS (Hradná 21, 945 01 Komárno)

Termín konania súťaže
15. apríl 2015

Plánované sekcie
Moderná filológia a literatúra Biologické a chemické vedy Ekonomické vedy Historické vedy Informatické vedy Maďarský jazyk a literatúra Matematické vedy Predškolská a elementárna pedagogika Pedagogické vedy Teologické vedy Na základe odovzdaných prihlášok sekcie budú upresnené.

Spôsob prihlasovania
Vyplnenú a podpísanú prihlášku (Príloha č.1. smernice č. 5/2013 o študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS) je potrebné odovzdať dekanovi príslušnej fakulty UJS do 11. marca 2015.

Termín odovzdania prác
Prácu vypracovanú podľa smernice č. 5/2013 o študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS je potrebné odovzdať podľa smernice a podľa pokynov dekanov fakúlt do 25. marca 2015 na dekanáty príslušných fakúlt.

Ocenenie
Za prvé, druhé a tretie miesto výhercom každej sekcie bude udelené štipendium podľa odseku 2 d) článku 6 Štipendijného poriadku Univerzity J. Selyeho v Komárne.

Zasadnutie Asociácie dekanov pedagogických SR a ČR na UJS

V dňoch 14.-16. januára 2015 sa na pôde Univerzity J. Selyeho konalo ďalšie z pravidelných zasadnutí Asociácie dekanov pedagogických fakúlt SR a ČR (AD PF), na ktorom zástupcovia jednotlivých fakúlt diskutovali o aktuálnej situácii merania a zvyšovania výkonnosti pedagógov a vedeckých pracovníkov, resp. o manažovaní a riadení z pozície vyššieho manažmentu pre tento typ vysokých škôl v kontexte prebiehajúcich legislatívnych zmien.

Vzácnych hostí privítala dekanka PF UJS prof. PhDr. Margit Erdélyi, CSc; úvodný príhovor mal rektor UJS doc. RNDr. János Tóth, PhD. V rámci zasadnutia odzneli prednášky na témy: Skúsenosti z komplexnej akreditácie ohľadom pedagogických fakúlt, Aktuálne problémy a konzorcium pedagogických fakúlt v ČR, Dilemy vyučovania slovenskej literatúry v maďarskom kultúrno-jazykovom prostredí, atď. Cieľom stretnutia bola o. i. aj komparácia vývoja vysokého školstva v oboch krajinách so zreteľom na PF, výmena aktuálnych informácií a rokovanie o ďalšej vzájomnej kooperácii. Na stretnutí sa zúčastnilo 55 dekanov a prodekanov zo všetkých pedagogických fakúlt z Česka a Slovenska. Na pracovnom stretnutí sa zúčastnil aj minister školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky – pán Juraj Draxler, MA, ktorý sa vo svojej prednáške venoval najmä problematike vysokého školstva v Slovenskej republike.

Ďalšie prezentácie mali pozvaní hostia z Česka a Slovenska: prof. PhDr. Gabriela Petrová, CSc., predsedníčka pracovnej skupiny Akreditačnej komisie, poradného orgánu vlády SR pre pedagogické vedy; Mgr. Michal Vančura, PhD., dekan Pedagogickej fakulty Jihočeskej univerzity v Českých Budějoviciach; Doc. Ing. Čestmír Serafín, Dr. Ing-paed IGIP., dekan Pedagogickej fakulty Univerzity Palackého v Olomouci; Doc. PaedDr. Jana Duchovičová, PhD., prodekanka Pedagogickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre a Doc. Ivan Halász, PhD., pracovník Katedry slovenského jazyka a literatúry Pedagogickej fakulty Univerzity J. Selyeho v Komárne. Po každej prednáške (prezentácii) sa uskutočnila zaujímavá diskusia. Počas zasadnutia sa uskutočnilo okrem oficiálneho programu aj množstvo bilaterálnych rokovaní o konkrétnych otázkach vzájomnej česko-slovenskej spolupráce.

Vážení spolupracovníci, priaznivci a sympatizanti Univerzity J. Selyeho

dovoľujeme si Vás osloviť a požiadať o podporu našich aktivít formou darovania 2 % alebo 3 % z Vašej dane z príjmov, ktorú ako právnická alebo fyzická osoba odvádzate priamo (ako firma alebo živnostník) alebo cez zamestnávateľa (ako zamestnanec). V zmysle Zák. č. 595/2003 Z.z. o dani z príjmov aj Vy môžete využiť svoje právo a rozhodovať o tom, komu venujete 2 % zaplatenej dane z príjmu. Prosíme Vás, aby ste poukázaním 2 % alebo 3 % svojej dane podporili činnosť Univerzity J. Selyeho v Komárne a propagovali túto možnosť aj medzi svojimi známymi.

Postup poukázania 2 % alebo 3 % dane z príjmu:
Fyzické osoby – zamestnanci alebo živnostníci – a právnické osoby, ktoré si podávajú sami daňové priznanie, do 31. marca 2015 podajú daňové priznanie na príslušnom daňovom úrade. Vyhlásenie o poukázaní podielu zaplatenej dane je súčasťou formulára daňového priznania, preto je potrebné priamo do formulára vyplniť údaje organizácie, ktorej chcú poukázať 2 % alebo 3 % dane.

Fyzické osoby – zamestnanci – za ktorých podáva daňové priznanie zamestnávateľ (UJS alebo iný zamestnávateľ), do 16. februára 2015 požiadajú zamestnávateľa (Ekonomické oddelenie UJS) o vykonanie ročného zúčtovania a vyplnením VII. časti tlačiva Žiadosť o vykonanie výpočtu dane požiadajú o vystavenie Potvrdenia o zaplatení dane z príjmov zo závislej činnosti. Na základe tohto potvrdenia môžu vyplniť tlačivo Vyhlásenie o poukázaní sumy do výšky 2 % zaplatenej dane – viď prílohu. Vyplnené vyhlásenie spolu s potvrdením od zamestnávateľa sa odovzdá na príslušnom daňovom úrade podľa miesta bydliska najneskôr do 30. apríla 2015. Vypočítaná suma – 2 % alebo 3 % zo zaplatenej dane – nesmie byť nižšia ako 3,00 € - fyzické osoby, a 8,00 € - právnické osoby.

Údaje UJS:
IČO/SID: 37961632
Právna forma: Verejnoprávna inštitúcia
Obchodné meno (názov): Univerzita J. Selyeho
Sídlo – Ulica: Bratislavská cesta
Číslo: 3322
PSČ: 945 01
Obec: Komárno

Ďakujeme, že ste podporili Univerzitu J. Selyeho v Komárne!

17. FEBRUÁR - DEŇ OTVORENÝCH DVERÍ NA UJS


Pozývame Vás na Deň otvorených dverí, ktorý sa koná 17. februára 2015 so začiatkom o 9:30 hod. v budove Konferenčného centra UJS (Hradná 2, Komárno). Očakávame Vás so zaujímavým programom. Tešíme sa na stretnutie s Vami!

IX. kolo Študentskej vedeckej odbornej činnosti pre študentov maďarskej národnosti žijúcich na Slovensku

IX. kolo Študentskej vedeckej odbornej činnosti pre študentov maďarskej národnosti žijúcich na Slovensku

Na Univerzite J. Selyeho sa v dňoch 13 - 14. novembra 2014 konalo IX. kolo vedeckého fóra študentov maďarskej národnosti žijúcich na Slovensku a študujúcich na univerzitách a vysokých školách v Slovenskej a Českej republike. (ŠVOČ)

Na slávnostnom otvorení ŠVOČ sa účastníkom prihovorili rektor UJS p. János Tóth, podpredseda Celoštátnej Rady SVOČ v Maďarsku p. Tamás Weiszburg a p. Zoltán Bóna, predseda Študentskej siete na Slovensku. Po otvorení konferencie sa uskutočnilo zasadnutie jednotlivých sekcií a hlavných porotcov ŠVOČ. Vedecká rada študentov maďarskej národnosti žijúcich na Slovensku si v osobe p. rektora János Tótha zvolila nového predsedu, ktorý v tejto funcii nahrádza p. Attilu Komzsíka, dekana Fakulty stredoeurópskych štúdií Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre (FSŠ UKF). Rada sa taktiež uzniesla na tom, že nasledujúce, t.j. X. kolo ŠVOČ sa uskutoční na FSŠ UKF a jeho výkonnou predsedníčkou bude p. Žofia Bárcziová, prodekanka FSŠ UKF.

Po plenárnej prednáške p. profesora Pukánszkiho dvojdňové podujatie pokračovalo vyhodnotením súťažných prác a odovzdaním ocenení. Odborná porota z 38 predložených prác vyhodnotila celkovo 29 prác. Pre našu univerzitu bolo obzvlášť potešujúcim faktom, že z prezentovaných prác 17 patrilo práve študentom UJS. Autori víťažných prác boli ocenení štipendiom a hodnotnými vecnými cenami. Najlepšie vedecké práce študentov postupujú do XXXII. celoštátneho kola OTDT, ktoré sa uskutoční na jar r. 2015 v Maďarsku.

Zoznam víťazných vedeckých prác, autori ktorých boli odmenení štipendiom, je dostupný tu. Zvláštnu cenu v podobe odbornej stáže v Bruseli, ktorú do súťaže ponúkol Pál Csáky, mohli prevziať András Hajdú a Patrik Baka. Ďalšia zvláštna cena udelená za výbornú prácu ─ tablet venovaný firmou Microcomp ─ patrí Klaudii Horváth. Autorom víťazných prác srdečne gratulujeme.

Záverečným aktom IX. kola ŠVOČ bolo symbolické odovzdanie štafety budúcoročnému organizátorovi, prodekanke FSŠ UKF.
Fotodokumentácia:

Týždeň vedy a techniky 2014 na UJS

Týždeň vedy a techniky na Slovensku je organizovaný Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, v spolupráci s Centrom vedecko-technických informácií SR a Národným centrom pre popularizáciu vedy a techniky v spoločnosti.


plakatSK-page1

Cieľom každoročne organizovaného Týždňa vedy a techniky na Slovensku je zlepšiť vnímanie vedy a techniky v povedomí celej spoločnosti, popularizovať a prezentovať ich, vzbudiť záujem mladých ľudí o štúdium vedeckých a technických disciplín, informovať verejnosť o poznatkoch vedy a techniky a o nutnosti podporovať vedu a techniku, ktoré sú základom hospodárskeho a spoločenského pokroku a pomáhajú riešiť globálne problémy a výzvy.

Informácie o podujatiach v celej SR v rámci Týždňa vedy nájdete na stránke: www.tyzdenvedy.sk.
Univerzita J. Selyeho sa každoročne zapája svojimi sprievodnými podujatiami do týždňa vedy a techniky. Tohtoročné sprievodné podujatia na Univerzite J. Selyeho na stiahnutie.

VELUX Štipendijný program

Študenti Ekonomickej fakulty UJS študujúci v prvom stupni štúdia (v bakalárskych študijných programoch) mali možnosť zúčastniť sa aj mobilít v Dánsku, ktoré boli financované nadáciou Velux. Mobility boli organizované na International Business Academy (IBA, www.iba.dk) alebo na Copenhagen School of Design and Technology (KEA, www.kea.dk) v Dánsku.

Štipendijný program je  na neurčitú dobu pozastavený.

Podrobné informácie sú k dispozícii na webových stránkach:

http://veluxscholarship.dk

www.facebook.com/VeluxScholarshipProgramme

Výsledky volieb do študentskej časti Akademického senátu Univerzity J. Selyeho

Zápisnica

zo zasadnutia Volebnej komisie zo dňa 21. októbra 2014

Prítomní členovia Volebnej komisie: Imrich Csicsay, PaedDr. Beáta Dobay, Ing. Norbert Gyurián, PhD., Tamás Hožvák, Bc. Veronika Matusová, Ing. Zoltán Šeben, PhD., Klaudia Takács, Angelika Veszelovszky.

Prítomných je 8 členov Volebnej komisie. Volebná komisia bola počas celého zasadnutia uznášaniaschopná.

Miesto: budova Ekonomickej fakulty UJS, miestnosť G310

Program zasadnutia: Vyhodnotenie výsledkov volieb do študentskej časti Akademického senátu Univerzity J. Selyeho

Počet neplatných hlasovacích lístkov: 0

Zapísal: Ing. Zoltán Šeben, PhD.     V Komárne, 21.10.2014

 Zvolení členovia tu.

Výzva na podávanie prihlášok na Eramus+ mobilitu VŠ pracovníkov - školenia na akademický rok 2014/2015

Výzva na podávanie prihlášok na Eramus+ mobilitu VŠ pracovníkov - školenia na akademický rok 2014/2015

Univerzita J. Selyeho vyhlasuje výberové konanie na Erasmus+ mobilitu

VŠ pracovníkov - nepedagogických zamestnancov

za účelom školenia (Training staff mobility).

Milí zamestnanci!

Ak máte záujem prihlásiť sa na mobilitu,

prosím vyplňte Prihlášku a odovzdajte Erasmus koordinátorovi,

(na fakultách fakultnému a na Rektoráte univerzitnému koordinátorovi)

do 15. októbra 2014.


 

Pracovník môže vycestovať na mobilitu podľa zoznamu Partnerských univerzít.

Komisia Erasmus+ na UJS vyberie úspešných uchádzačov a do konca októbra (31.10.2014) zverejní zoznam na webovej stránke.

Dokumenty na stiahnutie:

Zoznam partnerských univerzít UJS - Erasmus+ 2014-2021 ( stiahnuť)

Prihláška na Erasmus+ prednáškový pobyt/školenie ( stiahnuť)

icon Program mobility školenia ( Staff mobility for training mobility agreement) stiahnuť

Informácia pre pracovníkov UJS Erasmus+ školenia ( stiahnuť)

Výzva na ERASMUS+ študentskú mobilitu za účelom štúdia na akademický rok 2014/2015

Výzva na ERASMUS+ študentskú mobilitu za účelom štúdia

na akademický rok 2014/2015

Univerzita J. Selyeho vyhlasuje dodatočné výberové konanie na Erasmus+ mobilitu študentom za účelom štúdia v akademickom roku 2014/2015

na obsadenie zvyšných miest.

Milí študenti,

ktorí máte záujem o štúdium v zahraničí a chcete sa zúčastniť výmenného pobytu, prosím prineste vyplnenú prihlášku s prílohami v termíne

do 15.10. 2014

fakultným koordinátorom:

Ekonomická fakulta - Ing. Renáta Machová, PhD.

Pedagogická fakulta - Ing. István Szőköl, PhD.

Fakulta reformovanej teológie - Mgr. Attila Lévai, PhD.

Elektronickú prihlášku posielajte na e-mailovú adresu:

Podmienky:

1. ukončený prvý ročník štúdia na univerzite (odporúča sa pre budúcich študentov druhého ročníka Bc. štúdia, a prvého ročníka Mgr. štúdia)

2. vyplnená žiadosť do výberového konania

3. príloha - motivačná esej, vytlačená, podpísaná, rozsah A4

4. v prihláške vyznačený vážený priemer len ohodnotených predmetov z AIS

5. jazykové znalosti podľa najvyššej dosiahnutej skúšky.

Dokumenty na stiahnutie:

Zoznam partnerských univerzít UJS - Erasmus+ 2014-2021 ( stiahnuť)

Prihláška na výmenné štúdium ( stiahnuť)

Erasmus charta študenta ( stiahnuť)

Akademická slávnosť

Akademická slávnosť pri príležitosti 10. výročia založenia UJS spojená so slávnostným otvorením akademického roka 2014/2015

Na Univerzite J. Selyeho sa dňa 19. septembra 2014 uskutočnila akademická slávnosť pri príležitosti 10. výročia jej založenia spojená so slávnostným otvorením akademického roka 2014/2015. Na netradičnej slávnosti sa zúčastnili najvyšší akademickí funkcionári vysokoškolských inštitúcií SR, Maďarska, Rumunska a Ukrajiny, ďalej mnohí domáci a zahraniční poprední predstavitelia diplomatického zboru,  politického, verejného, vedeckého a kultúrneho života. Pri príležitosti 10. výročia založenia UJS János Tóth, rektor univerzity, predniesol slávnostný jubilejný príhovor (celý text čítaj tu).

     V pokračovaní slávnosti sa uskutočnilo odovzdanie ocenení UJS - pamätnej, zlatej, striebornej a bronzovej medaily UJS osobám a inštitúciám, ktoré výrazne prispeli k vzniku a k rozvoju univerzity, ďalej za pomoc a podporu a úspešnú spoluprácu počas uplynulých desiatich rokov.

    Zlatú medailu UJS prevzali Sándor Albert, prvý rektor UJS, v mene Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR pán minister školstva Peter Pellegrini, v mene Ministerstva ľudských zdrojov Maďarska štátny tajomník László Palkovics a v mene Predsedníctva maďarskej vlády štátny tajomník Árpád János Potápi.

     Za záslužnú prácu pri zakladaní univerzity a za pomoc a podporu pri prekonaní počiatočných prekážok boli striebornou medailou UJS ocenení Gyula Bárdos, Erzsébet Dolník, Iván Farkas, Gábor Gál, Richárd Hamerlik, István Harna, Lajos Ladányi, László A. Nagy, István Pásztor, Klára Sárközi, János Szigeti a bývalý minister školstva Martin Fronc. Za záslužnú prácu v prospech UJS boli ocenení striebornou plaketou UJS predsedníčka Správnej rady Éva Hortai, bývalý minister Správnej rady a bývalý minister školstva László Szigeti a ďalší členovia Správnej rady Imre Andruskó, Tibor Bastrnák, Štefan Meszlényi, József Őszi a Árpád Szabó.

    Bronzovou medailou UJS boli ocenení Géza Erdélyi, bývalý vedúci katedry Reformovanej teologickej fakulty, Lajos Berek, zhotoviteľ a darca sochy Selyeho a Zoltán Szabó, bývalý riaditeľ Nadácie pre UJS.

    Za úspešnú spoluprácu vo vedeckovýskumnej a pedagogickej činnosti rektor János Tóth daroval Pamätnú medailu UJS slovenským, maďarským a ďalším zahraničným vysokoškolským inštitúciám (celkovo 28), ktoré prijali pozvanie na akademickú slávnosť. Za úspešnú spoluprácu a podporu univerzity boli pamätnou medailou UJS ocenené mesto Komárno, Reformovaná kresťanská cirkev, Akademická rada Maďarov na Slovensku, Zväz maďarských pedagógov na Slovensku a Metodicko-pedagogické centrum.

    Na akademickej slávnosti sa k pozvaným hosťom prihovorili pán minister Peter Pellegrini, štátni tajomníci Maďarska László Palkovics a Árpád János Potápi,  z poverenia prezidenta Slovenskej rektorskej konferencie pozdravil našu akademickú obec pán Jozef Jarab, rektor Katolíckej univerzity v Ružomberku, ďalej József Bódis, prezident Maďarskej rektorskej konferencie, Sándor Albert, bývalý rektor UJS a Martin Fronc, bývalý minister školstva SR.

    V zmysle tradícií UJS na slávnostnej udalosti študenti prvého ročníka zložili sľub prednesený Dávidom Szabóm, predsedom Študentskej samosprávy UJS, ktorý následne pozdravil akademickú obec a hostí jubilejnej slávnosti.

Voľby do študentskej časti AS UJS

Akademický senát UJS v zmysle článku 3 Zásad volieb do Akademického senátu vyhlasuje voľby do študentskej časti AS UJS na obdobie 2014-2016.
Študenti UJS volia do študentskej časti AS UJS 2 členov za každú fakultu .

Harmonogram volieb:
Vyhlásenie doplňujúcich volieb: 22. september 2014
Návrh kandidátov: 14. október 2014, do 12.00 hod
Uverejnenie zoznamu navrhovaných kandidátov: 15. október 2014
Dátum konania volieb: 21. október 2014
Miesto a čas konania volieb:
    RTF – miestnosť E8 v budove RTF, 9.30-14.00
    PF – vestibul na prízemí budovy PF, 9.30-14.00
    EF – miestnosť Štud. samosprávy v budove EF, 9.30-14.00

Vyhlásenie výsledkov volieb: 22. október 2014, do 16.00

Študenti UJS podávajú písomné návrhy kandidátov predsedovi volebnej komisie Ing. Zoltánovi Sebenovi, PhD. cez podateľňu. Návrh kandidáta na členstvo v AS UJS musí obsahovať meno navrhujúceho, meno navrhovaného kandidáta a súhlas navrhovaného s kandidatúrou. Ďalšie informácie v súvislosti s doplňujúcimi voľbami možno získať u predsedu volebnej komisie osobne (budova EF UJS), telefonicky (+421/35/32 60 639) alebo mailom ( ).

Formulár k návrhu kandidáta

Potvrdený zoznam kandidátov do študentskej časti Akademického senátu Univerzity J. Selyeho tu

Úspechy speváckeho zboru UJS

„Ľudský hlas je najkrajší nástroj.“ (Kodály)

Naozaj šťastným môže byť iba ten, koho duša je naplnená krásou umenia, kto už prežil silu hudby a vie, čo znamená bojovať za spoločný cieľ, a čím môžeme spôsobiť radosť sebe a iným. Na začiatku školského roka 2013/14 bol na Univerzite J. Selyeho založený spevácky zbor. Prácu začiatočného obdobia charakterizovali zborové skúšky a vytvorenie dobrého kolektívu zboru. Niektoré členky prvýkrát prežívali čaro viachlasnej hudby.

V období adventu mal zbor dva predstavenia: adventný koncert komárňanských škôl v reformovanom kostole a  vianočné stretnutie organizované univerzitou. Prvé úspechy a zážitky pôsobili na členov zboru tak, že sa s nadšením pripravovali na celoštátnu súťaž maďarských dospelých speváckych zborov Kodályove dni, ktorú organizujú trojročne v Galante. Na trojdňovej súťaži sa zbor umiestnil v zlatom pásme a získal cenu za štýlové a náladové prevedenie Kodályových bicínií.

Ďakujem každej členke zboru a korepetítorom za oddanú prácu, za podporu a povzbudzovanie. Dúfam, že v našej práci budeme i naďalej úspešne pokračovať a napredovať, čím prispejeme k zvyšovanie dobrej povesti Univerzity J. Selyeho.

Študentská vedecká odborná činnosť

Študentská vedecká odborná činnosť
UNIVERZITNÉ KOLO

Rada ŠVOČ UJS v Komárne vypisuje pre akademický rok 2014/15 univerzitné kolo ŠVOČ pre študentov UJS.
Konferencia sa koná pod záštitou rektora UJS, doc. RNDr. Jánosa Tótha, PhD.

Miesto konania
Univerzita J. Selyeho v Komárne
Konferenčné centrum UJS (Hradná 21, 945 01 Komárno)

Termín konania súťaže
15. apríl 2015

Plánované sekcie
Moderná filológia a literatúra
Biologické a chemické vedy
Ekonomické vedy
Historické vedy
Informatické vedy
Maďarský jazyk a literatúra
Matematické vedy
Predškolská a elementárna pedagogika
Pedagogické vedy
Teologické vedy

Na základe odovzdaných prihlášok sekcie budú upresnené.

Spôsob prihlasovania
Vyplnenú a podpísanú prihlášku (Príloha č.1. smernice č. 5/2013 o študentskej vedeckej
odbornej činnosti UJS
) je potrebné odovzdať dekanovi príslušnej fakulty UJS
do 11. marca 2015
.

Termín odovzdania prác
Prácu vypracovanú podľa smernice č. 5/2013 o študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS
je potrebné odovzdať podľa smernice a podľa pokynov dekanov fakúlt
do 25. marca 2015 na dekanáty príslušných fakúlt
.

Ocenenie
Za prvé, druhé a tretie miesto výhercom každej sekcie bude udelené štipendium podľa odseku 2
d) článku 6 Štipendijného poriadku Univerzity J. Selyeho v Komárne.

Možnosť získania štipendia

Ministerstvo ľuďských zdrojov Maďarska cez Balassiho Inštitút vyhlasuje vyberové konania s možnosťou získania štipendia na absolvovanie časti štúdia na vysokých školách v Maďarsku v letnom semestri akademického roku 2014/2015.

Ďalšie informácie sa nachádzajú tu a tu.

Táto webová stránka používa súbory cookie na zlepšenie používateľskej skúsenosti a zabezpečenie svojho efektívneho fungovania. Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies.

  
spam vedelem