ujs logo ujs logo ujs logoujs logo

PaedDr. Diana Borbélyová, PhD.
Name: PaedDr. Diana Borbélyová, PhD.
Faculty: Faculty of Education
Department: Department of Pre-school and Elementary Education
Position: Associate Professor
Office: T503
E-mail:
Phone +421 35 32 60 740

University studies
Constantine the Philosopher University in Nitra
Pre-school and primary pedagogy
2006 - 2009
J.Selye University
Pedagogy for primary education
2009 - 2010
Examina rigorosa
Constantine the Philosopher University in Nitra
Pre-school and primary pedagogy
2011 - 2011
PhD. study
Constantine the Philosopher University in Nitra
1.1.4 Pedagogy
2013 - 2017

Employment
J.Selye University
assistant lecturer
2015 - 2018
J.Selye University
senior lecturer
2018 - 2023
J.Selye University
Associate Professor
2023 -


Research area  transition from kindergarten  to primary school, adaptation of the child to school, school readiness, pedagogical diagnostics, graphometric literacy, ability measurement in preschool

Research projects Projekt EFOP-3.4.3-16-2016-00023
EFOP-3.4.3-16-2016-00023
HU
2016 - 2018

Adaptation and standardization of DIFER (Diagnostic assessment system for development) for 4-8-year-old children
KEGA0005UJS-4/2021
KEGA
2021 - 2023

Let's learn to learn better
312010Z205
Operačný program ľudské zdroje
2020 -

New ways and challenges of pedagogical diagnostics
21-230-00211
FPKNM
2021 - 2022

Implementing formative assessment into primary school teaching with a focus on digital form
KEGA 001UPJŠ-4/2023
KEGA
2023 - 2025

Mentor Training
2020-1-SK01-KA201-078250 K201
ERASMUS +
2020 - 2023

Small Projects Fund - Strengthening partnerships in education in the context of cross-border cooperation/Educoop
HUSK/SPF/2301/3.2/041
INTERREG HU-SK
2024 - 2024

Slovak as a second language in undergraduate teacher training - SLOV2LIN.
06R02-20-V01. Komponent 6
Ministertsvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR- Plán obnovy
2024 - 2026



Publications listed in the CREPČ2 central database

Download
Skupina V - Vedecký výstup publikačnej činnosti (V1, V2, V3)

Počet výstupov: 39

V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok (6)

V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka (20)

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu (13)

Skupina O - Odborný výstup publikačnej činnosti (O1, O2, O3)

Počet výstupov: 14

O1 Odborný výstup publikačnej činnosti ako celok (1)

O3 Odborný výstup publikačnej činnosti z časopisu (13)

Skupina P - Pedagogický výstup publikačnej činnosti (P1, P2)

Počet výstupov: 3

P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok (3)

Skupina U - Umelecký výstup publikačnej činnosti (U1, U2, U3)

Počet výstupov: 0

Skupina D - Dokument práv duševného vlastníctva (D1)

Počet výstupov: 0

Skupina I - Iný výstup publikačnej činnosti (I1, I2, I3)

Počet výstupov: 0

Skupina A1 - Knižné publikácie charakteru vedeckej monografie (AAA, AAB, ABA, ABB, ABC, ABD)

Počet výstupov: 1

AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách (1)

Skupina A2 - Ostatné knižné publikácie (ACA, ACB, BAA, BAB, BCB, BCI, CAA, CAB, EAI, EAJ, FAI)

Počet výstupov: 4

ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách (2)

BAB Odborné knižné publikácie vydané v domácich vydavateľstvách (2)

Skupina B - Publikácie v karentovaných časopisoch alebo registrované vo WoS a Scopus (ADC, ADD, BDC, BDD, CDC, CDD, ADM, ADN, BDM, BDN)

Počet výstupov: 2

ADC Vedecké práce v zahraničných karentovaných časopisoch (1)

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS (1)

Skupina P - Patenty (AGJ)

Počet výstupov: 0

Skupina D - Ostatné sledované publikácie (ACC, ACD, ADE, ADF, AEC, AED, AEG, AEH, AFA, AFB, AFC, AFD, AFE, AFF, AFG, AFH, AEM, AEN, BBA, BBB, BCK, BDA, BDB, BDE, BDF, BEE, BEF, BFA, BFB, CBA, CBB, CDE, CDF)

Počet výstupov: 13

ADF Vedecké práce v ostatných domácich časopisoch (1)

AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách (1)

AED Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách (1)

AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách (2)

AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách (6)

AFG Abstrakty príspevkov zo zahraničných vedeckých konferencií (2)

Skupina O - Iné, nesledované publikácie (AFK, AFL, AGI, CAI, CAJ, CEC, CED, CGC, CGD, CIA, CIB, CJA, CJB, CKA, CKB, DAI, EDI, EDJ, GAI, GHG, GII)

Počet výstupov: 0

Ostatné - mimo kategórií MŠSR

Počet výstupov: 0

Počet výstupov spolu: 76

ŠTATISTIKA OHLASOV: 74

Štatistika ohlasov s kategóriou podľa Vyhlášky č. 397/2020 Z. z: počet ohlasov: 74

Citácia v publikácii vrátane citácie v publikácii registrovanej v iných databázach okrem citačných indexov: počet ohlasov: 53

Recenzia a umelecká kritika v publikácii: počet ohlasov: 3

Citácia v publikácii registrovaná v citačných indexoch: počet ohlasov: 18



borbélyovad

Podmienky vyhľadávania: (Osoba: 170162 | Borbélyová, Diana (1971-), UJSPFKPP, 01.12.2020-), (Databáza indexujúca publikáciu: (Databáza indexujúca publikáciu: (17 | Web of Science Core Collection, WOS CC Alebo 33 | Current Content Connect, CCC)))

Zoradenie výstupu: Kategória

Formát výstupu: ISBD CREPČ

Vytvorené zo systému CREPČ dňa 2.4.2025 14:01:40

___________________________________________________________________________________

Výstup záznamov od roku 2022

V2 - Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka - spolu: 2

V2_001: Investigation of Preschool Children`s Conceptions about the Concepts of Science, Scientist and Research / Szarka, Katarína (Autor) [UJSPFKCH] (25%) ; Szalai, Martina (Autor) (25%) ; Borbélyová, Diana (Autor) [UJSPFKPP] (15%) ; Borovicza, Boglárka (Autor) [Externý doktorand] [UJSPFKPD] (20%) ; Pauliková, Klaudia (Autor) [UJSPFKAJ] (15%) ; ICERI 2023, 16 [13.11.2023-15.11.2023, Seville, Španielsko]. – [angličtina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [príspevok z podujatia].

In: ICERI 2023 [elektronický dokument] : conference proceedings : 16th International conference of education, research and innovation : 13-15 November 2023 Seville, Spain / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; Martínez, Chelo González [Zostavovateľ, editor] ; Lees, Joanna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2023. – (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095). – ISBN 978-84-09-55942-8. – ISSN (online) 2340-1095, s. [1-9] [online]

V2_002: Social Skills Development in Children Aged 4-8 Years: A Cross-Country Comparison of Hungary and Slovakia / Józsa, Krisztián (Autor) [UJSPFKPP] (30%) ; Oo, Tun Zaw (Autor) (30%) ; Borbélyová, Diana (Autor) [UJSPFKPP] (30%) ; Józsa, Gabriella (Autor) (10%) ; ICERI 2023, 16 [13.11.2023-15.11.2023, Seville, Španielsko]. – [angličtina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [príspevok z podujatia]. – [recenzované].

In: ICERI 2023 [elektronický dokument] : conference proceedings : 16th International conference of education, research and innovation : 13-15 November 2023 Seville, Spain / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; Martínez, Chelo González [Zostavovateľ, editor] ; Lees, Joanna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2023. – (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095). – ISBN 978-84-09-55942-8. – ISSN (online) 2340-1095, s. 3326-3335 [online]

V3 - Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu - spolu: 5

V3_001: Comparison of the Teachers Professional Development System in Slovakia and Hungary / Borbélyová, Diana (Autor) [UJSPFKPP] (34%) ; Nagyová, Alexandra (Autor) [UJSPFKPP] (33%) ; Horváth, Kinga (Autor) [UJSPFKPP] (33%). – [angličtina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [článok]. – [recenzované]. – WOS CC.

In: Ad alta [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 12, č. 2 (2022), s. 162-168 [tlačená forma] [online]. – IF: 0.7 ; Nordic List: 1 ; AIS: 0.028

2022, AIS - Multidisciplinary sciences - Q42022, JCI - Multidisciplinary sciences - Q3

V3_002: Deductive Reasoning Skills in Children Aged 4–8 Years Old / Józsa, Krisztián (Autor) [UJSPFKPP] (30%) ; Oo, Tun Zaw (Autor) (30%) ; Borbélyová, Diana (Autor) [UJSPFKPP] (30%) ; Podráczky, Judit (Autor) (10%). – [angličtina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [článok]. – [recenzované]. – DOI 10.3390/jintelligence12030033. – SCO ; WOS CC ; CCC.

In: Journal of Intelligence [elektronický dokument] . – Basel (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2079-3200. – Roč. 12, č. 3 (2024), s. [1-29] [online]

V3_003: Exploring the Accuracy and Consistency of a School Readiness Assessment Tool for Preschoolers: Reliability, Validity and Measurement Invariance Analysis / Józsa, Krisztián (Autor) [UJSPFKPP] (40%) ; Oo, Tun Zaw (Autor) (10%) ; Borbélyová, Diana (Autor) [UJSPFKPP] (40%) ; Zentai, Gabriella (Autor) (10%). – [angličtina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [článok]. – [recenzované]. – DOI 10.3390/jintelligence11100189. – SCO ; WOS CC ; CCC.

In: Journal of Intelligence [elektronický dokument] . – Basel (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2079-3200. – Roč. 11, č. 10 (2023), art. no. 189, s. 1-29 [online]. – CiteScore: 2,8 ; IF: 2.8 ; SJR: 0,49 ; SNIP: 1,098

2023, JCI - Psychology, multidisciplinary - Q22023, JIF - Psychology, multidisciplinary - Q12023, Scimago - Cognitive neuroscience - Q3, Developmental and educational psychology - Q3, Education - Q2, Experimental and cognitive psychology - Q3

V3_004: Exploring the Growth and Predictors of Fine Motor Skills in Young Children Aged 4–8 Years / Józsa, Krisztián (Autor) [UJSPFKPP] (40%) ; Oo, Tun Zaw (Autor) (10%) ; Borbélyová, Diana (Autor) [UJSPFKPP] (40%) ; Zentai, Gabriella (Autor) (10%). – [angličtina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [článok]. – [recenzované]. – DOI 10.3390/educsci13090939. – WOS CC ; SCO.

In: Education sciences [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7102. – Roč. 13, č. 9 (2023), s. 1-26 [online]. – Nordic List: 1 ; IF: 2,5 ; SNIP: 1,323 ; SJR: 0,669 ; CiteScore: 4,8 ; AIS: 0.521

2023, AIS - Education & educational research - Q22023, JCI - Education & educational research - Q12023, JIF - Education & educational research - Q12023, Scimago - Computer science (miscellaneous) - Q2, Computer science applications - Q2, Developmental and educational psychology - Q2, Education - Q2, Physical therapy, sports therapy and rehabilitation - Q2, Public administration - Q2

V3_005: The Role of Non-Governmental Organizations in the Professional Development of Hungarian Teachers Working in Regional Education in Slovakia = A civil szervezetek szerepe a regionális oktatásban dolgozó szlovákiai magyar pedagógusok szakmai továbbképzésében / Borbélyová, Diana (Autor) [UJSPFKPP] (70%) ; Orsovics, Yvette (Autor) [UJSPFKPP] (30%). – [maďarčina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [článok]. – [recenzované]. – WOS CC.

In: Civil Szemle [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Budapešť (Maďarsko) : Új Mandátum Könyvkiadó. – ISSN 1786-3341. – ISSN (online) 3004-2119. – Roč. 18, č. 3 (2021), 75-102 [tlačená forma] [online]. – IF: 0.243 ; AIS: 0.011

2021, AIS - Public administration - Q42021, JIF - Public administration - Q4

Výstup záznamov do roku 2021

ADC - Vedecké práce v zahraničných karentovaných časopisoch - spolu: 1

ADC_001: Optimization of children's transition from preschool and family environment to the first grade of primary school in Slovakia by implementation of an adaptation programme / Marcineková, Tatiana (Autor) [UKFPFAKPE] (34%) ; Borbélyová, Diana (Autor) [UJSPFKPP] (33%) ; Tirpáková, Anna (Autor) (33%). – text. – [angličtina]. – [OV 010, 240]. – [článok]. – DOI 10.1016/j.childyouth.2020.105483. – SCO ; WOS CC ; CCC.

In: Children and youth services review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Amsterdam (Holandsko) : Elsevier. – ISSN 0190-7409. – ISSN (online) 1873-7765. – Roč. 119 (2020), Art. no. 105483, s. 1-10 [online]. – SJR: 0,816 ; CiteScore: 2,5 ; SNIP: 1,304 ; IF: 2.393 ; AIS: 0.689

2020, AIS - Family studies - Q3, Social work - Q22020, JIF - Family studies - Q2, Social work - Q12020, Scimago - Developmental and educational psychology - Q2, Education - Q1, Social work - Q1, Sociology and political science - Q1

ADM - Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS - spolu: 1

ADM_001: Using an adaptation programme to introduce children to the early years of schooling in Slovakia / Slezáková, Tatiana (Autor) [UKFPFAKPE] (25%) ; Tirpáková, Anna (Autor) [UKFFPVKMA] (25%) ; Borbélyová, Diana (Autor) [UJSPFKPP] (25%) ; Kurucová, Zuzana (Autor) [PEUFPUDSP] (25%). – text. – [angličtina]. – [OV 240, 010]. – [článok]. – DOI 10.1080/03004279.2018.1531045. – PEVŠ 2019ADM0018. – SCO ; WOS CC.

In: Education 3-13 : International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education. – Abingdon (Veľká Británia) : Taylor & Francis Group. Routledge. – ISSN 0300-4279. – ISSN (online) 1475-7575. – Roč. 47, č. 6 (2019), s. 730-745. – SJR: 0,355 ; CiteScore: 1,2 ; SNIP: 0,763

2019, Scimago - Education - Q3, Life-span and life-course studies - Q3

ŠTATISTIKA ZÁZNAMOV: 9

Podľa kategórie EPC od roku 2022

Počet všetkých záznamov: 7

V2 - Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka: 2

V3 - Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu: 5

Podľa kategórie EPC do roku 2021

Počet všetkých záznamov: 2

ADC - Vedecké práce v zahraničných karentovaných časopisoch: 1

ADM - Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS: 1

Podľa typu dokumentu

článok: 5

príspevok z podujatia: 2

iný (hlavný článok): 2

Počet zahraničných vydaní: 9

Podľa oblasti výskumu

010 Pedagogické vedy: 9

240 Matematika a štatistika: 2

Podľa študijného odboru

7605 učiteľstvo a pedagogické vedy: 7

Podľa podujatia

Počet všetkých konferenčných publikácií a príspevkov: 2

Z toho na zahraničných podujatiach: 2

Podľa projektov

Počet publikácií s naviazaným projektom: 3

Podľa databáz a citačných indexov (obsahuje čakateľov)

CCC Current Content Connect: 3

SCO SCOPUS: 5

WOS CC Web of Science Core Collection: 9

Podľa metrík

AIS: 4

CiteScore: 4

IF: 5

Nordic List: 2

SJR: 4

SNIP: 4

Podľa kvartilov

Počet záznamov s kvartilom AIS: 4

Z toho Q2: 2

Z toho Q3: 1

Z toho Q4: 2

Počet záznamov s kvartilom JCI: 3

Z toho Q1: 1

Z toho Q2: 1

Z toho Q3: 1

Počet záznamov s kvartilom JCR: 4

Z toho Q1: 3

Z toho Q2: 1

Z toho Q4: 1

Počet záznamov s kvartilom Scimago: 4

Z toho Q1: 1

Z toho Q2: 3

Z toho Q3: 2

Podľa kategórie ohlasov

Počet publikácií s ohlasom: 5

Počet jedinečných ohlasov: 23

Počet ohlasov kategorizovaných podľa vyhlášky č. 397/2020: 23

Z toho bez autocitácií: 23

01 Citácia v publikácii registrovaná v citačných indexoch: 13

Z toho bez autocitácií: 13

02 Citácia v publikácii vrátane citácie v publikácii registrovanej v iných databázach okrem citačných indexov: 10

Z toho bez autocitácií: 10

Počet indexovaných ohlasov

CCC Current Content Connect: 2

SCO SCOPUS: 10

WOS CC Web of Science Core Collection: 9

Ostatné: Ostatné: 2

Počet ohlasov podľa teritoriality

Počet domácich vydaní: 1

Počet zahraničných vydaní: 22


Her research interests include kindergarten-school transition, the study and management of integration problems, pedagogical diagnostics, ability measurement and skills development, and the development of graphomotor skills in preschool and elementary school. She also pays special attention to the professional development of teachers. In her work in scientific projects, she focuses on the most important topics of kindergarten pedagogy and on the issues of the lower primary school. He works as a study advisor of the study program Pre-school and Elementary Education. Other activities: expert on the content of educational materials; kindergarten teacher; Chairman of the Attestation Commission; Lecturer of educational programs; Review of attestation works; Rector's award for publishing activities- 2019, 2021, 2022 a 2024.

 

To help provide better efficiency and user experience, we use cookies. By clicking or navigating the site, you agree to allow our collection and use of cookies.

  
spam vedelem